ضرورت استفاده از ظرفیت طب‌ ایرانی در درمان ناباروری
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، صابر جباری با اشاره به این که بیش از 3 میلیون و 200 زوج نابارور در کشور داریم، از بالا بودن آمار ناباروری در کشور ابراز تأسف کرد و گفت: بسیاری از افراد مبتلا به ناباروری نیازی به اقدامات گران‌قیمت برای درمان ندارند و با اقدامات درمانی ساده مشکل ناباروری آن‌ها درمان می‌شود.

وی افزود: یکی از محورهایی که در جوانی جمعیت نقش اساسی دارد محور سلامت است و در این محور سبک زندگی نقش ویژه و مهمی دارد، تدابیر طب‌ایرانی در حفظ و ارتقاء سلامت نقش بسیار مهمی دارد و اگر از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم، در بحث پیشگیری، شناسایی و درمان بیماری‌ها بخصوص ناباروری بسیار مؤثر است.

رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت ادامه داد: تحقیقات متعدد ثابت کرده است که طب ایرانی می‌تواند میزان موفقیت درمان‌های ناباروری را افزایش دهد بنابراین ما می‌توانیم در مسیر درمان ناباروری در کنار طب مدرن از روش‌های طب‌ایرانی نیز بهره ببریم.

به گزارش وبدا جباری در پایان گفت: استفاده از ظرفیت های طب ایرانی در درمان ناباروری در قانون هم دیده شده  به ویژه در مراکز درمان ناباروری در سطح 2، کل دانشگاه‌ها ملزم شده‌اند تا در کنار متخصصین طب رایج از  متخصصین طب‌ایرانی هم در درمان استفاده کنند تا ان شاالله به زودی شاهد کاهش آمار ناباروری در کشور باشیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.