کارانه پزشکان در ۴ سال گذشته پرداخت نشده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، جواد نیک بین در جلسه علنی امروز "سه‌شنبه" مجلس درباره گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی عملکرد دستگاه‌های مسوول در پوشش بیمه همگانی و حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: وزارت بهداشت بیش از ۴ سال است که کارانه پزشکان را پرداخت نکرده است. آقای عین اللهی زحمات زیادی کشیدی اما کارهای زیادی در حوزه بیمه روی زمین مانده است.

وی افزود: بیمه ها در زمانی که به آنها نیاز داریم نیستند، اگر یک روز یک هفته و یک ماه داروها در حوزه حمایتی دیرتر وارد شوند، به نفع بیمه‌ بوده و ظلمی فاحش نسبت به مردم محسوب می شود اما اگر یک روز مردم حق بیمه خود را به تامین اجتماعی دیرتر پرداخت کنند، دچار مشکل می شوند، در این شرایط بعضا داروخانه ها زمان تحویل نسخه به دلیل خط خوردگی ۹۰ درصد مبلغ خود را دریافت نمی کنند. باید تدبیری در زمینه انتقال یارانه دارو از دارو به بیمه داشته باشید تا ظلم فاحشی رخ ندهد و داروها گرانتر به دست مردم نرسد. 

به گزارش ایسنا نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی در پایان اضافه کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد هزینه بیمه را شرکت ها پرداخت می کنند پس با افزایش قیمت داروها، مردم زیان می بینند. از طرف دیگر وقتی داروهای استراتژیک و سهم داروخانه ها در اختیار دولت است چرا این داروها در بازار آزاد زیاد هستند و در داروخانه ها وجود ندارند. کمبود داروی استراتژیک در داروخانه ها حاصل ضعف نظارتی است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.