حمایت حداکثری وزارت بهداشت از بیماران خاص و صعب العلاج
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، امیرحسام علیرضایی در اجلاس معاونین درمان دانشگاه علوم پزشکی کشور گفت: در حال حاضر PMP "شاخص اهدای عضو" کشور 11.26 است و با کنترل کرونا باید تلاش کنیم این آمار افزایش یابد، در کشور 54 درصد بیماران کلیوی، دیالیز و 46 درصد پیوند می شوند. با توجه به ایمن بودن دیالیز صفاقی وبه صرفه بودن هزینه های درمانی، باید تلاش کرد این نوع دیالیز برای بیماران افزایش یابد.
 
وی آموزش، معرفی و توسعه دیالیز صفاقی توسط پزشکان نفرولوژیست را رکن مهمی در افزایش تعداد دیالیز صفاقی دانست و افزود: الزام دانشگاه های واجد نفرولوژیست به راه اندازی و توسعه دیالیز صفاقی، ارتقای کیفیت محلول های دیالیز صفاقی، اعمال و برقراری سیاست های تشویقی صفاقی در کشور، تعیین حد نصاب برای درصد و سهم دیالیز صفاقی در بین سایر روش های درمانی در یک دانشگاه، ارتقای کیفیت و استاندارد محلول و ملزومات و ورود فناوری ها و روش های جدید درمان APD و محلول های Biocompatible از سیاست های این مرکز در توسعه دیالیز صفاقی است.
 
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت گفت: نظارت ها بر مراکز دندانپزشکی در سال 1400 نسبت به سال 99 میزان 30 درصد رشد داشته است که با تشدید نظارت ها میزان تخلفات کاهش چشمگیری داشته است و این روند به صورت مستمر باید در دانشگاه ها ادامه یابد، در سال 1400، در مجموع 12562 خدمت به 5049 نفر از این بیماران در 79 مرکز دندانپزشکی  ارائه شده است، 15 دانشگاه از مجموع 64 دانشگاه در طرح مقیمی دندانپزشکی شرکت می ‌کنند که به طور شبانه ‌روزی در روزهای تعطیل و غیرتعطیل این دانشگاه‌ ها به ارائه خدمات می پردازند.
 
علیرضایی درخصوص برنامه مدیریت درمان سکته حاد قلبی و مغزی گفت: از دانشگاه ها انتظار می رود برنامه ریزی جهت افزایش ارائه خدمات درمانی استاندارد به بیماران سکته حاد قلبی و مغزی جهت دستیابی به شاخص های برنامه صورت پذیرد، همچنین باید حداقل یک مرکز C-SCU در هر استان "مرکز جامع درمان سکته حاد مغزی با خدمات آنژیوپلاستی مغزی" ایجاد و نیز آموزش های لازم و تکمیل امکانات درمانی مرتبط در مراکز247 و 724 به منظور مدیریت بهینه درمان بیماران سکته حاد مغزی و قلبی صورت پذیرد.
 
به گزارش وبدا وی در پایان در خصوص خدمات توانبخشی گفت: خدمات توانبخشی در بیماری های خاص و صعب العلاج براساس وضعیت بیمارشامل یک یا چند خدمت همزمان از خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، ارتز و پروتز، بینایی سنجی و شنوایی شناسی است. هزینه انواع خدمات توانبخشی بیماری های MS، اتیسم، EB،CF، هموفیلی و SMA مطابق با تعداد جلسات مشخص شده در استاندارد خدمت، 100 درصد حمایت می شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.