ایران در پایین‌ترین نقطه شیوع کرونا قرار دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عباس شیراوژن درباره وضعیت شیوع کرونا در کشورها گفت: وضعیت کرونا در دنیا پایدار نیست و بی‌ثبات است؛ به شکلی که همچنان افزایش ابتلا را در حد ده‌ها هزار نفر در کشورهای حوزه اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی و استرالیا شاهد هستیم. این یعنی ابتلا به بیماری همچنان بالا است و تعداد فوتی‌ها در این کشورها دو رقمی و حتی سه رقمی است. مثلا در آلمان روز گذشته ۸۴ نفر فوتی ناشی از کووید۱۹ گزارش شده است.

وی افزود: اگرچه بیماری در دنیا در حال کاهش است اما فراموش نکنیم که هنوز جان می‌گیرد. از آنجایی که بخشی از مردم ما به کشورهای دنیا سفر می‌کنند باید از این موضوع اطلاع داشته باشند، در سطح کشورهای منطقه هم روند به همین شکل است و مثلا کشورهایی مانند عربستان، امارات و قطر افزایش موارد را دارند بنابراین؛ احتمال ورود ویروس با سویه‌های جدید وجود دارد اما امیدواریم به شکل یک موج فراگیر نشود اما احتمال آن وجود دارد.

سخنگوی ستاد ملی کرونا درباره وضعیت کرونا در کشور اظهار کرد: بر اساس نمودارها علی‌رغم اینکه کرونا در کشورهایی رو به صعود است اما در ایران در شرایط کف بیماری هستیم که امیدوار کننده است اما فراموش نکنید که این شرایط فعلی است. این احتمال را باید بدهیم که شاید در ماه‌های آتی با شرایط دیگری مواجه شویم.

به گزارش ایسنا شیراوژن در پایان با اشاره به مصوبات روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مصوبه‌ای داشتیم که دیگر استفاده از ماسک در فضای باز الزامی نیست و خواستیم مردم ما این سختی را در هوای گرم تابستان نداشته باشند اما حتما این توقع و انتظار را داریم که اگر خدایی نکرده رنگ‌بندی از زرد و آبی تغییر کرد، مجددا مردم با ما همراهی کنند و در آن شرایط هم از ماسک استفاده کنند. درحال حاضر ۳۵۷ شهر آبی و حدود ۹۰ شهر زرد داریم که ان‌شاءالله این شرایط حفظ شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.