امکان بیمه فراگیر برای تمامی دانشجویان علوم پزشکی فراهم شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حمیدرضا اشراقی گفت: در راستای پیگیری و بستر سازی هر چه بهتر تسهیلات رفاهی برای جامعه دانشجویی دانشگاه‌ های علوم پزشکی کشور برآن شدیم تا پوشش بیمه تامین اجتماعی را برای دانشجویان و به صورت فراگیر فراهم کنیم، در سازمان تامین اجتماعی و در راستای سیاست‌ های کلی رفاه و تامین اجتماعی، زیرساخت و بستر لازم برای بیمه دانشجویی ایجاد شده و امکان استفاده این پوشش برای کلیه دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز فراهم شده است.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت ادامه داد: به دنبال برگزاری جلسات کارشناسی و با تایید مراجع ذی ربط در وزارت بهداشت، کلیات این موضوع در قالب یک تفاهم‌نامه مابین سازمان تامین اجتماعی و معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت مورد تایید قرار گرفت، این تفاهم‌نامه این امکان را به دانشجویان خواهد داد تا همزمان با دوران تحصیلی خود در رشته‌های مختلف علوم پزشکی که بین ۴ تا بیش از ۱۰ سال می‌تواند به طول بینجامد، بستری فراهم شود تا دانشجویانی بتوانند با پرداخت حق بیمه دانشجویی از خدمات ۱۸ گانه سازمان تامین اجتماعی استفاده کنند.

وی در خصوص موضوعات مطرح شده در این تفاهم‌نامه افزود: بر اساس آن‌چه در این تفاهم‌نامه دیده شده، دانشجویانی که تحت تکفل پدر و مادر خود هستند و بیمه شده تبعی از نظر سازمان تامین اجتماعی تعریف می‌شوند، می‌توانند هزینه حق بیمه درمانی را پرداخت نکنند و مانند گذشته از بیمه درمانی والدین خود استفاده کنند و تنها حق بیمه سنوات، بازنشستگی و از کار افتادگی را پرداخت کنند تا تمامی دوران تحصیل برای این عزیزان به نوعی سابقه بیمه محسوب شود، بر اساس قوانین بیمه‌ای تامین اجتماعی در ۳ سطح، پرداخت حق بیمه برای دانشجویان  برابر با ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد محاسبه می‌شود که سهم پرداخت دولت نیز معادل دو درصد خواهد بود که در مجموع این مبلغ حدودا بین ۵۱۵ تا ۷۲۰ هزار تومان را در سه سطح شامل می‌شود.

اشراقی خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی و علاقمند جهت ثبت‌نام و دریافت پوشش بیمه تامین اجتماعی گفت: دانشجویان به هیچ عنوان برای انجام امور بیمه خود نیاز به مراجعه حضوری در دفاتر و شعب تامین اجتماعی در شهر و استان خود ندارند و از طریق درگاه تامین اجتماعی می‌توانند روند اداری کار را دنبال کنند. به واقع درگاه‌های تامین اجتماعی در سازمان مرکزی و ادارات استانی تامین جهت انجام روند ثبت نام و پرداخت حق بیمه دانشجویی دیده شده است و به زودی این درگاه از طریق روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت "مفدا" نیز در اختیار دانشجویان عزیز قرار داده خواهد شد.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت: یکی دیگر از موارد مورد تفاهم، ارائه امکانات و ابزارهای رسانه‌ای و فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به همکاران سازمان تامین اجتماعی است تا از این ظرفیت جهت پوشش اخبار و بیان موضوعات مهم در حوزه بیمه دانشجویی استفاده کنند.

وی در خصوص اینکه آیا هم اکنون دانشجویان می‌توانند برای ثبت‌نام پوشش بیمه تامین اجتماعی اقدام کنند؟ افزود: در حال حاضر زیرساخت‌های کار انجام شده است و دانشجویان می‌توانند وارد "درگاه تامین اجتماعی" شده و گزینه "بیمه دانشجویی" را انتخاب و ثبت نام کنند و هزینه مورد نظر را بر اساس خدمتی که می‌خواهند دریافت کنند واریز نمایند. در آینده نزدیک این درگاه در سایت مفدا ایجاد خواهد شد، امنیت بیمه‌ای مهمترین شاخصه این تفاهم‌نامه است، استفاده دانشجویان از این امکان، فرصتی است که همزمان با شرایط تحصیل به وی کمک ‌می‌کند تا سال‌های تحصیل را به دوران سابقه بیمه‌ای اضافه کند و رفاه و امنیت بیمه‌ای خود و سایر اعضای خانواده را ارتقا دهد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.