پایش و نظارت بر سلامت تمام مسافران ورودی به کشور
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهزاد امیری گفت: تمامی مسافران خارجی بدون توجه به کشوری که از آن آمده اند، تحت نظر و مراقبت ما قرار می گیرند تا عامل گسترش بیماری های عفونی و واگیردار مانند آبله میمونی و وبا نشوند، درباره آبله میمونی ما یک سری معیار‌ها و علائم تشخیص‌های بالینی داریم که علائم عمومی اولیه آن تب، درد عضلانی، درد کمر و  بروز بثورات پوستی که بعضا به صورت جوش‌های آبدار هستند است.

وی افزود: اگر فردی با این علائم شناسایی شود مخصوصا اگر از کشور‌هایی که این بیماری گزارش شده باشد، قصد ورود به کشور را داشته باشد تحت آزمایش‌های تخصصی قرار می‌گیرد. تا زمانی که علت این بیماری تعیین نشود، فرد قرنطینه می شود. در این صورت اگر فرد نیز مبتلا به بیماری واگیر دار باشد با سیستم مراقبت و کنترل وزارت بهداشت از شیوع و گسترش بیماری در داخل کشور جلوگیری می شود.

رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت گفت: آبله میمونی در کشور‌های آفریقایی به ویژه کشورهای مناطق مرکزی و غرب آفریقا به صورت سنتی از ۵۰ سال قبل بوده و شناسایی شده است اما مورد اخیر طغیان این بیماری در کشورهای اروپایی و آمریکایی است که در واقع این موضوع ما را بر این داشته است که نسبت به هر مسافر که از خارج از کشور می آید فارغ از در نظر گرفتن کشور مبدا تحت بررسی و نظارت ما قرار گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان امیری در پایان گفت: آبله میمونی هنوز به طور دقیق مشخص نشده است در کدام کشورها شیوع پیدا کرده به همین علت نظارتمان بر همه مسافران است و بر اساس نظام مراقبت سندرومیک اگر فردی دارای علائم عمومی و علائمی اختصاصی‌تر مانند بثورات پوستی باشد، حتما به عنوان یک مورد مشکوک شناسایی می شود و تحت نظر قرار می گیرد، تاکنون بیش از ۷۵۰۰ مورد آبله میمونی در بیش از ۵۰ کشور که این بیماری در آن‌ها بومی نبوده است گزارش شده اند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.