واکسن‌های تایخ گذشته کرونا جمع آوری می شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محسن زهرایی در مورد آخرین وضعیت تاریخ انقضای واکسن آسترانکا و شائبه تغییر انقضای آن گفت: موضوع تاریخ انقضا یکی از مباحث بسیار مهم است که در همه فرآورده‌های بیولوژیک از جمله واکسن باید به دقت مورد توجه و رصد قرار بگیرد که طبیعتا این موضوع را در وزارت بهداشت مورد توجه قرار داده‌ایم.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: تمامی ویال‌های واکسن که درکشور قرار است مصرف شوند باید در سامانه‌های الکترونیک ثبت شده باشند به همین منظور برای هر ویال واکسن در سازمان غذا و دارو یک کد انحصاری صادر می‌شود که در اصطلاح به آن برچسب یا لیبل "تی‌تک" است که یک کد 20 رقمی نیز به آن اختصاص داده شده است. واکسیناستور، کد این ویال واکسن را برای هر فردی که واکسن دریافت می‌کند در سامانه الکترونیکی وارد می‌کند.

وی افزود: روی این برچسب مشخصات واکسن از جمله تاریخ انقضا و شماره سریال ساخت واکسن وجود دارد. در مورد همه واکسن‌های تولید داخل با هماهنگی سازمان غذا و دارو این مشخصات را درج می‌کند یا اینکه در مورد واکسن‌های وارداتی در بدو ورود در سازمان غذا و دارو بر اساس مستندات واکسن، تاریخ انقضا و سریال ساخت آن بر روی کدی که "کیوآرکد" برای قابلیت رصد کردن دارد بر روی چسب زده می‌شود. واکسن‌های داخلی هم اگر در کارخانه این کد را نزده باشند سازمان غذا و دارو درج می‌شود.

به گزارش ایلنا زهرایی در پایان با اشاره به انتشار اخباری در مورد تزریق واکسن‌های تاریخ گذشته نیز گفت:‌ در روزهای گذشته در برخی از رسانه‌ها جوی به راه افتاد که واکسن‌های تاریخ گذشته تزریق می‌شود، با این حال در مورد واکسن آسترازنکا باید گفت که ما دوباره به آن برچسب نزده‌ایم بلکه از ابتدای ورود سازمان غذا و دارو بر اساس مستندات تاریخ انقضای 17.7.22 بر روی آن درج و در سامانه تی‌تک ثبت شده است و در نتیجه این واکسن تا روز یکشنبه معتبر بوده است و استفاده شد و طبیعتا پس از آن نیز جمع می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.