مجلس برای تحت پوشش قرار دادن داروهای سالمندان تلاش می‌کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدعلی محسنی بندپی در هفدهمین سالروز گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان که به همت صندوق بازنشستگی کشوری در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد با بیان اینکه بازنشستگان با مسائل اقتصادی، معیشتی و درمان دست و پنجه نرم می کنند گفت: تکریم بازنشستگان، تکریم بزرگان و پیشکسوتان ما و تکریم کسانی است که عمر و جوانی خود را صرف خدمت به کشور کرده اند.

رئیس فراکسیون سلامت سالمندان مجلس ادامه داد: بیش از ۳۰ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و نباید اجازه دهیم آنها به عللی چون پوکی استخوان و شکستگی ها، زمین‌گیر شوند. باید به سراغ آنها برویم و برنامه های پیشگیرانه برایشان داشته باشیم، نظام سلامت چندان به فکر درمان و ارتقای سلامت سالمندان نیست و داروهای مورد نیاز آنها تماما تحت پوشش قرار ندارد.

وی افزود: به طور جدی پیگیریم دارو و بیماری های مختص دوران سالمندی را تحت پوشش بیمه قرار دهیم تا اگر سالمندی مبتلا شد نگران هزینه هایش نباشد. دوران سالمندی اقتضائاتی دارد که اگر برای آنها برنامه نداشته باشیم دچار مشکلات عدیده ای خواهیم شد، در فراکسیون سلامت سالمندان مجلس به جد پیگیر هستیم که پوشش خدمات درمانی، دارویی و توانبخشی را برای سالمندان ارتقا دهیم.

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه پیگیر مطالبات آن دسته از بازنشستگان کشوری گروه علوم پزشکی و احکامی که تیرماه گذشته برایشان زده اند، هستیم خطاب به بازنشستگان گفت: با معاون وزیر بهداشت و سرپرست وزارت رفاه صحبت کرده ام و آنها هم پیگیر مطالبات شما خواهند شد. در کمیسیون اجتماعی پیگیر اجرایی کردن احکامی هستیم که در تیرماه برای شما صادر شده است، وقتی حکمی صادر می شود باید منابع مالی آن دیده شود، اگر منابع مالی دیده نشده باید دید کجا صرف شده است.

به گزارش ایسنا رئیس فراکسیون سلامت سالمندان مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به طرح پزشک خانواده اضافه کرد: با جدیت پیگیر شکل گیری طرح پزشک خانواده هستیم. پزشک موظف است به احوال شما رسیدگی کند تا قبل از اینکه گرفتار بیماری شوید با غربالگری و شناسایی نشانگان آن، اقدامات پیشگیرانه به کار ببندد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.