آخرین وضعیت ویروس کرونا در جهان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حمید سوری در خصوص آخرین وضعیت کرونا در جهان گفت: در مورد کووید19، موارد گزارش شده در سطح جهان طی دو هفته گذشته نزدیک به 30 درصد افزایش یافته است. چهار مورد از شش منطقه فرعی WHO شاهد افزایش موارد ابتلا در هفته گذشته بوده اند.

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: زیرمجموعه جدید BA.2.75 نوع اومیکرون ویروس کرونا در کشورهایی مانند هند شناسایی شده است و سازمان بهداشت جهانی این موضوع را دنبال می‌کند، در هند یک زیرمجموعه جدید BA.2.75 نیز شناسایی شده است. این ساب واریانت در 10 کشور دیگر هم گزارش شده است. هنوز توالی‌های محدودی از این واریانت فرعی برای تجزیه و تحلیل وجود دارد.

به گزارش ایلنا وی در پایان افزود: به نظر می‌رسد این زیرشاخه چند جهش در دامنه اتصال گیرنده پروتئین اسپایک دارد. بنابراین بدیهی است که این بخش کلیدی ویروس است که خود را به گیرنده انسانی متصل می کند، هنوز خیلی زود است که بدانیم آیا این زیرشاخه دارای ویژگی‌های فرار ایمنی اضافی است یا در واقع از نظر بالینی شدیدتر است، باید منتظر بمانیم، آن را ردیابی کنیم، طغیان ها را شناسایی و کنترل کنیم و ببینیم در دنیا و به ویژه کشورهای اطراف ما چه می گذرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.