۷۲ درصد مواد اولیه دارویی کشور تولید داخل است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، فرامرز اختراعی در آیین گشایش نمایشگاه بین المللی فرآورده هایی دارویی خاورمیانه "فارمکس" در ایران مال گفت: مواد دارویی به دلیل استراتژیک بودن و اهمیت آن در بخش درمان باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا در دنیا ظرفیت های تولید مواد مؤثره دارویی وجود دارد که می توانیم با کمک شرکت های دانش بنیان و داروسازان این مواد با کیفیت و قیمت پایین تولید شود و در بازارهای بین المللی رقابت داشته باشیم.
 
وی افزود: ارزش فنی تولید مواد دارویی مؤثره در کشور ما در صنعت داروسازی باید مورد توجه قرار گیرد، ویروس کرونا نشان داد مواد مؤثره دارویی در بهبود بیماری‌ها موثر است و در این زمینه در میان کشورهای مختلف خوش درخشیدیم، اکنون در حوزه مواد دارویی به کشورهای کانادا، ژاپن و اروپا صادرات داریم و بر اساس فارماکوپه های بین المللی این مواد تولید و عرضه می شود، تجارت دارو، باید مورد توجه مسوولان کشور قرار گیرد زیرا ارز بری زیادی به ارمغان می آورد.

به گزارش تیرنا رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی کشور در پایان اضافه کرد: سرعت فنی صنعت داروسازی بالاست و باید مورد توجه سرمایه گذاری قرا گیرد درحوزه های بسته بندی، مواد مؤثره و زنجیره دارویی به رشد قابل قبولی رسیدیم و دولت نیز باید حمایت زیادی در این زمینه انجام دهد، در تولید مواد مؤثره دارویی کشور به مردم اطمینان می دهیم که از تولید عقب نشینی نخواهیم کرد و با یکسان شدت نرخ ارز موانع صادرات برداشته شود.

چهارمین نمایشگاه بین المللی فارمکس از یکم الی چهارم شهریور ماه درمجتمع نمایشگاهی ایران مال، امور بین الملل وزارت بهداشت با همکاری نمایشگاه فارمکس در حال برگزاری است، در حاشیه این نمایشگاه "نشست اختصاصی توسعه همکاری‌های تجاری در صنعت داروسازی" برای اولین بار در کشور برگزار می شود.

در همین راستا سفرای کشورهای مختلف به همراه رایزن‌های اقتصادی و هیأت‌های تجاری همراه در این نشست مشترک حضور خواهند داشت و دستاوردهای صنعت داروسازی کشور در حوزه‌های مختلف مواد موثره دارویی، ملزومات بسته‌بندی، تجهیزات داروسازی، ساخت کارخانه، محصولات دارویی، مکمل و فرآورده‌های گیاهی و غیره به آنها ارایه خواهد شد.

با توجه به اینکه سال ۱۴۰۱ توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی" نام‌گذاری شده است، در چهارمین دوره نمایشگاه فارمکس بیش از ۱۰۰ برنامه آموزشی تخصصی متنوع در حوزه صنعت داروسازی ایران در راستای تحقق این شعار و به منظور به‌روزرسانی و توانمندسازی صنایع دارویی کشور برگزار شده است. برپایی اتاق تکنولوژی، برگزاری نشست‌های انتقال تجربه و غیره  از دیگر برنامه‌های جانبی نمایشگاه فارمکس ۲۰۲۲ است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.