اختصاص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای شبکه ملی پیشگیری از سرطان در قانون ۱۴۰۱
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، زهرا شیخی در مراسم بهره‌برداری از پیشرفته ترین تجهیزات تصویربرداری کشور در سازمان جهاد دانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی دانش بنیان ترین نهاد انقلاب اسلامی است، برای رسیدن به اهداف بزرگ و مقدس از جمله سلامت و رسیدن به سطح قابل قبول از پیشگیری بیماری ها، نیازمند زیرساخت هستیم که با توجه به شرایط موجود اقتصادی تحقق آنها آسان نیست. اینجا بخش خصوصی می تواند کمک کننده باشد.  

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ شبکه ملی پیشگیری از سرطان در نثر سریع قانون آورده شده و این ماموریت به پژوهشکده معتمد سرطان جهاددانشگاهی واگذار شده است، این ماموریت هم خطر دارد و هم می تواند برکات زیادی داشته باشد. خطر از این جهت که نباید فکر کنیم پول های درنظر گرفته شده در این زمینه به آسانی تامین می شود، بلکه برای ریال به ریال آن باید پاسخگو باشیم. 

به گزارش ایرنا وی در پایان اضافه کرد: فرصت سوزی نباید در جهاددانشگاهی اتفاق بیفتد، بلکه ۸۰ میلیارد ریال اختصاص یافته باید به گونه ای بهره برداری شود که برنامه ریزی دقیقی به خصوص برای مناطق محروم در این زمینه انجام شود چرا که آنها نیازمند دانش فنی ما هستند. دانش فنی و نیروی انسانی در پژوهشکده معتمد لازم است و باید سینه به سینه و استان به استان منتقل شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.