هیچگونه کمبود سرمی در کشور نداریم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهرام دارایی در واکنش به برخی اظهار نظرها درباره کمبود سرم در کشور گفت: خوشبختانه با تدابیر لازم هیچگونه کمبودی در زمینه سرم در کشور وجود ندارد، سازمان غذا و دارو به خوبی وضعیت کمبودهای دارویی را رصد می‌کند، برخی از افراد بدون اطلاع از وضعیت داروها اقدام به اظهار نظر می‌کنند، این موضوع درحالی است که ما هیچگونه کمبود سرم در مراکز درمانی نداریم.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به فرستادن بیمار به خارج از بیمارستان برای تامین سرم ادامه داد: این اتفاق معمولاً در بیمارستانهای خصوصی توسط برخی افراد سودجو اتفاق می‌افتد تا بتوانند سرم موجود را ذخیره کنند. این کار خلاف مقررات بوده و بیماران تخلفات را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت گزارش کنند.

وی با اشاره به وضعیت مصرف سرم در کشور افزود: به دلیل گرمای شدید در تمام نقاط دنیا وضعیت مصرف سرم افزایش چشمگیری داشته است و ما نیز به نسبت سال گذشته با افزایش ۴۰ درصدی مصرف سرم مواجه هستیم، درحال حاضر ظرفیت تولید سرم در کشور ما ۱۴ میلیون عدد در ماه است که به صورت ماهانه در بیمارستانها و مراکز درمانی بدون وقفه توزیع می‌شود که دو خط تولید جدید نیز تا پایان سال راه‌اندازی خواهد شد و این ظرفیت به ۱۶ میلیون عدد خواهد رسید.

به گزارش فارس دارایی در پایان در خصوص برخی اظهارات درباره ارسال سرم به کشور عراق گفت: هیچ سرمی از کشور ایران به عراق ارسال نشده است، بلکه هلال احمر سرم مورد نیاز موکب‌های درمانی را از کشور ترکیه خریداری و توزیع کرد، متاسفانه برخی از افراد با جوسازی به دنبال منافع سیاسی هستند درحالی که کشور عراق تدارک لازم را برای میزبانی از زائران اباعبدلله (ع) دیده بود و تدارکات دارویی موکب‌های ایرانی توسط هلال احمر انجام شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.