اگر مساله تعرفه، ظرفیت پزشکی و مهاجرت را کنار بگذاریم، در سایر مقولات موفق بودیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا) «دکتر محمد محرمی» افزود: «از بدو فعالیت دوره هشتم هیات مدیره نظام پزشکی، چند موضوع مطرح بود که یکی از آنها جایگاه پزشکی و نقش تاثیرگذار آن در جامعه بود. دغدغه دیگر مساله مالیات، تعرفه، عوارض شهرداری و پسماند بود.»

وی با بیان اینکه برخی مسائل کلان از جمله ظرفیت‌های پزشکی، دانشجوهای پزشکی و وضعیت دانشگاه‌ها نیز جزء دغدغه‌های سازمان نظام پزشکی ازجمله ریاست، اعضای شورای عالی، مجمع و همچنین تمامی افراد مرتبط با شهرستان‌ها بود، تصریح کرد: «برخی از دغدغه‌ها در حیطه مسائل کشوری بود که شهرستان‌ها نمی‌توانند در آن ورود کنند. مثلا سیاست‌گذاری تعرفه در کلان کشور و هیات عالی و شورای ۵ نفره رقم می‌خورد و بعد به سازمان برنامه و بودجه می‌رود که این مساله بیانگر عدم دخالت استان‌هاست. درواقع استان‌ها در مسائل کلان مثل بحث مالیات، تعرفه و ... ورود مستقیم نداشتند، بلکه ورود ما به صورت سازمانی بود و با خود سازمان مرکزی در ارتباط بودیم. یک سری تبادل اطلاعات انجام و برخی راهکارها گفته می‌شد اما درنهایت چیزی که رقم خورد، از سوی خود سازمان مرکزی در پایتخت بود.»

پزشکان زنجان به این نتیجه رسیدند که دخیل هستند

دکتر محرمی در پاسخ به اینکه در سطح اختیارات استانی، چه فعالیت‌هایی در زنجان انجام شده است، خاطرنشان کرد: «بحث پسماندها، عوارض شهرداری و جایگاه حرف پزشکی و ارج و قرب آن در جامعه در حیطه اختیارات استانی است که خوشبختانه در استان زنجان، به خوبی توانستیم این مسائل را به منصه ظهور برسانیم و بازخوردی که گرفتیم این بود حرف پزشکی نسبت به دوره‌های قبل، با انگیزه بیشتری در کمیسیون‌ها، برنامه‌ها و تمامی مقولاتی که می‌توانست به صورت صنفی رقم بخورد، ورود کردند. درواقع پزشکان زنجان به این نتیجه رسیدند که دخیل هستند و می‌توانند نظر دهند و حضور و تاثیرگذاری آنها پرشور بود.»

وی ادامه داد: «آنچه در اذهان عمومی می‌گذشت، در این دوره در استان زنجان نمود خوبی داشت و رسانه‌ای شد. کمااینکه ارتباطی که ما با رسانه‌ها داشتیم و پاسخ‌گویی ما فوق‌العاده بود. در همان چند ماه اول فعالیتمان نیز یک نشست خبری داشتیم. همچنین بحث آموزش را مدنظر قرار دادیم تا حرف پزشکی را با تمام مواردی که در صنف درگیر آن هستند، آشنا کنیم. برای بحث تابلو، مالیات و عوارض به صورت تخصصی آموزش گذاشتیم و در مورد بحث قانون کار منشی و دستیار نیز به زودی کلاس‌هایی برگزار می‌شود.»

ورود غیرتخصصی به بحث عوارض شهرداری، برای پزشکان زنجان چالش‌برانگیز بود

رئیس نظام پزشکی زنجان با تاکیدبر اینکه در مورد مسائلی مثل تعرفه، مالیات و ... برخی تصمیمات در سطح کلان رقم می‌خورد، اضافه کرد: «ما نظرات را برای ریاست کل، معاونین، شورای عالی و مجمع انعکاس می‌دهیم. بیشتر این نظرات تاثیرگذار و متقن هستند و به کار گرفته می‌شوند. چون همین اعضای مجمع و شورای عالی، منتخبین کل کشور هستند.»

وی در پایان ضمن اظهار خرسندی از تعامل بالای میان هیات رئیسه نظام پزشکی و دانشگاه، تصریح کرد: «با مدیران کل و ارگان‌هایی مثل دادگستری، دادستانی، پزشکی قانونی، اداره کل امور مالیاتی و شهرداری که با نظام پزشکی ارتباط دارند، روابط خوبی داریم. تنها مساله‌ای که کمی چالش‌برانگیز بود، عوارض شهرداری است که در آن ورودهای غیرتخصصی کردند و برای همکاران ما دردسرهایی ایجاد شد. مثلا همکاران ما بدون اینکه بدانند به ساختمان‌هایی ورود کردند که پایان کار نداشتند و ما موردی ورود کردیم و جلوی آنها را گرفتیم.»

پایان پیام/

محسن طاهرمیرزایی محسن طاهرمیرزایی

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.