هیچ نگرانی در خصوص کمبود واکسن آنفولانزا در کشور وجود ندارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کمال حیدری گفت: واکسن آنفولانزا توسط بخش خصوصی وارد شده و خود ایران نیز این واکسن را تولید کرده است. هیچ نگرانی در خصوص کمبود آن وجود ندارد. بهترین زمان تزریق واکسن آنفولانزا در حال سپری شدن است و افرادی که خواهان تزریق واکسن هستند باید زودتر نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

وی افزود: واکسن آنفولانزا در بخش دولتی برای مادران باردار، کادر بهداشتی و درمانی تهیه و توزیع شده است و اگر افراد تمایل به تزریق این واکسن دارند با مراجعه به داروخانه های سطح کشور می توانند نسبت به تهیه واکسن آنفولانزا اقدام کنند، اگر افراد دستورالعمل های بهداشتی را رعایت و از تجربیات شیوع بیماری کرونا در این دو سال به خصوص درباره زدن ماسک استفاده کنند، نباید با مسئله خاصی رو به رو باشیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: ما نگران گروه های پر خطر مانند سالمندان، مادران باردار و افرادی که دچار بیماری زمینه ای در از جمله  بیماری تنفسی مانند  آنفولانزا هستیم که خوشبختانه واکسن آنفولانزا در کشور موجود است، از آبان سال گذشته واردات واکسن کرونا به کشور انجام نشده است و واکسن خارجی سینوفارم هم در ایران موجود است. کشور قطر واکسن سینوفارم را برای جام جهانی فوتبال قبول داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان حیدری در پایان گفت: در دوران شیوع بیماری کرونا زدن ماسک توسط مردم مانع شده بود تا مردم دچار بیماری آنفولانزا نیز نشوند و یک خودایمنی بر اثر ابتلا به بیماری آنفولانزا در این دو سال ایجاد نشده است. وزارت بهداشت کمی نگران این موضوع با توجه به بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و تردد افراد در سطح جامعه خواهد بود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.