تزریق واکسن "پاستوکووک" در ۲ مرکز انستیتو پاستور ایران
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، احسان مصطفوی در خصوص امکان تزریق واکسن پاستوکووک برای بزرگسالان و کودکان در بخش‌های واکسیناسیون انستیتو پاستورایران گفت: بخش واکسیناسیون انستیتو پاستور ایران، قدیمی‌ترین و پرسابقه‌ترین بخش واکسیناسیون در کشور است و با شروع برنامه واکسیناسیون عمومی کرونا نیز تزریق واکسن پاستوکووک تولیدی انستیتو پاستور ایران به خدمات بخش واکسیناسیون انستیتو پاستور ایران اضافه شده است و بر این اساس در کنار تزریق سایر واکسن‌ها، برای تزریق واکسن پاستوکووک هم به مردم خدمت‌رسانی انجام می‌شود.

رئیس روابط عمومی و امور بین الملل انستیتو پاستور ایران ادامه داد: باید توجه کرد که مردم به دلیل اطمینانی که به واکسن‌های تولیدی انستیتو پاستور ایران دارند، از زمان شروع برنامه واکسیناسیون علیه کرونا و با فراگیر شدن واکسن‌های پاستوکووک استقبال خوبی از این واکسن داشتند. در حال حاضر هم مردم می‌توانند برای تزریق واکسن پاستوکووک علاوه بر مراکز واکسیناسیون سراسر کشور به انستیتو پاستور ایران هم مراجعه کنند.

 وی افزود: واکسن پاستوکووک یکی از مهمترین واکسن‌های تزریقی بخش واکسیناسیون است و مراجعات مردم عمدتا برای تزریق واکسن‌های نوبت‌های یادآور است، اگرچه اگر کسی واکسن‌های نوبت اول کرونا خود را دریافت نکرده باشد، می‌تواند برای این واکسن‌ها هم مراجعه کند، واکسیناسیون معمول کشوری به صورت رایگان انجام می‌شود و بر همین اساس تزریق واکسن‌های کووید ۱۹ از جمله واکسن پاستوکووک هم به صورت رایگان در سراسر کشور انجام می‌شود.

مصطفوی گفت: واکسن پاستوکووک علاوه بر مراکز و پایگاه‌های واکسیناسیون کووید-۱۹ در سراسر کشور، در دو مرکز واکسیناسیون انستیتو پاستور ایران نیز تزریق می‌شود که این مراکز عبارتند از مرکز واکسیناسیون واقع در تهران، خیابان پاستور، خیابان دوازدهم فروردین، کوچه رجبی، واحد واکسیناسیون انستیتو پاستور ایران و مرکز دیگر نیز واقع در تهران، تجریش، میدان قدس، ابتدای خیابان شریعتی، بعد از بیمه تامین اجتماعی، پلاک ۱۹۹۶. این مراکز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح الی ۱۶ بعدازظهر فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایسنا عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران در پایان اضافه کرد: خوشبختانه مطالعات انجام شده بر روی این واکسن موید کارایی بالا و بی‌خطری این واکسن تولید مشترک انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا است. این واکسن در حال حاضر علاوه بر کوبا و ایران، در کشورهای بلاروس و نیکاراگوئه هم تزریق می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.