عقد قرارداد بیمه سلامت با دندانپزشکان بخش خصوصی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کیوان تاج بخش در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح دارویار در کشور گفت: تاکنون ۱۳۲۶ قلم مشمول این طرح شده‌اند که از این تعداد ۳۸۲ قلم دارو قبلا غیر بیمه‌ای بودند. درحال حاضر حدود ۱۲۳۵۶ داروخانه طرف قرارداد با بیمه سلامت داریم که از زمان اجرای طرح هرماهه مبلغ ارز ترجیحی و سهم سازمان داروها را به داروخانه‌های طرف قرارداد پرداخت نموده ایم. همچنین بدهی مهرماه را تا پایان هفته اول آبان ماه پرداخت گردیده است، پرداختی‌های ما به داروخانه‌ها بروز است و مشکلی در این زمینه نداریم.

وی در خصوص وضعیت پوشش داروها اظهار کرد: در صورتی که نسخه الکترونیک صادر شود و بیمار نسخه الکترونیک داشته باشد می‌توانند به داروخانه مراجعه کرده و داروی مورد نیاز را با پوشش بیمه دریافت کنند، وجود نسخه الکترونیک شرط دریافت دارو، با پوشش بیمه ای می باشد، بیمه سلامت پوشش داروهای بیماران تالاسمی و خاص را بر اساس قیمت‌گذاری رسمی انجام می‌دهد، قیمت اعلامی ممکن است در یک قلم دارو متفاوت باشد اما ما مبلغ دارویی را که پنجاه درصد بازار را پوشش می دهد، مبنای پرداخت قرار می دهیم. با تشکیل صندوق بیماران صعب العلاج، ارایه خدمات و پوشش بیمه ای نیز افزایش یافته و منابع تجمیع شده و پوشش بالاتری در قسمت افزایش خدمات و کاهش فرانشیز خواهیم داشت و به زودی بسته خدمات به موسسات درمانی ابلاغ خواهد شد.

مدیر کل نظارت بر خدمات بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص وضعیت بیمه داروهای SMA گفت: بیمه سلامت در واردات دارو و قیمت‌گذاری دارو نقشی ندارد و فقط در صورتی که بودجه‌ای برای پوشش بیمه‌ای در اختیار ما قرار گیرد ما آن دارو را پوشش خواهیم داد. مشکل خاصی در زمینه فرایندهای اجرایی نداریم اما باید بودجه مربوطه به سازمان ما منتقل شود و با توجه به زیرساخت الکترونیک موجود و نشان دار کردن این بیماران می‌توانیم بازپرداخت را به موسسات سریعا انجام دهیم. ما آمادگی لازم را برای پوشش بیمه‌ای بیماران خاص داریم.

تاج‌بخش در خصوص عقد قرارداد با داروخانه‌های تازه تاسیس توضیح داد: در راستای اجرای جزء 5 بند "ک" تبصره قانون بودجه مبنی بر الز ام عقد قرارداد مراکز سلامت از جمله داروخانه ها، در صورت داشتن پروانه های قانونی مشکلی جهت انعقاد قرارداد وجود ندارد، بیمه سلامت طبق قانون با ارایه دهندگان خدمت عقد قرارداد انجام می‌دهد و تنها در زمینه تامین و پوشش بیمه‌ای محلول دیالیز صفاقی با شرکت بخش قرارداد مستقیم داریم. محلول دیالیز صفاقی برای بیش از هزار بیمار تامین می‌شود و توسط شرکت پخش به درب منزل در سراسر کشور ارسال می‌شود.

به گزارش فارس وی در پایان در خصوص پوشش بیمه خدمات دندانپزشکی افزود: بیمه سلامت بر اساس بسته‌های خدمتی مصوب شده در شورای عالی بیمه با مراکز دولتی و خصوصی ارایه دهنده خدمت قرارداد خواهد بست.  در صورت داشتن پروانه‌های مربوطه این مراکز می‌توانند جهت عقد قرارداد با بیمه سلامت اقدام کنند. بیمه سلامت با بخش خصوصی و بر اساس کدهای خدمتی می‌تواند با دندانپزشکان بخش خصوصی قراداد ببندد و پرداختی بیمه بر اساس تعرفه‌های بخش دولتی انجام می‌شود و مابه‌التفاوت آن از بیمار دریافت می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.