آنفلوآنزا در اطفال و کودکان شیوع بیشتری دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، شهنام عرشی در خصوص اینکه سازمان مدیریت بحران برنامه مقابله با آنفلوآنزای حاد پرندگان را اجرا می‌کند آیا تایید می‌کنید که این ویروس به ایران آمده است؟ گفت:‌ موضوع برنامه سازمان مدیریت بحران شاید به خاطر این بوده که آمادگی‌هایی داشته باشیم و همه ساله این برنامه را داریم، فعلا آنفلوآنزای پرندگان در کشور نداریم و اگر موردی باشد گزارش می‌کنیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت در خصوص "شیوع آنفلوآنزای فصلی در کشور" خاطرنشان کرد:‌ سه چهار هفته‌ای زودتر از سالهای قبل وارد موج آنفلوآنزا شدیم و در حال افزایش است، طبق آنفلوآنزای فصلی که هر سال بوده، امسال فقط یک ماه زودتر شروع شده و در نیمکره شمالی نیز یکسری کشورها از جمله آمریکا موارد زودتر شروع شده است.

وی افزود:‌ آنفلوآنزا در اطفال و کودکان شیوع بیشتری دارد چون دو سال سرماخوردگی نگرفتند و در دوران کرونا نیز آنفلوآنزا در حداقل بود در نتیجه انتظار می‌رفت زودتر شروع شده و شیوع بیشتر باشد اما نوع و سوش آن همان سالهای قبل بوده است، در تامین واکسن آنفلوآنزا تاکنون مشکل خاصی نداشتیم و امیدواریم همین واکسن موجود در داروخانه‌ها کافی باشد. 

به گزارش فارس عرشی در پایان در خصوص اینکه "کدام افراد باید واکسن آنفلوآنزا را حتما تزریق کنند؟" گفت:‌ توصیه به تزریق در اولویت گروه هدف است اما اگر افراد دیگری تزریق کنند ضرری ندارد البته گروه‌های هدف حتما واکسن را تزریق کنند چراکه اگر مبتلا شوند عوارض بیشتری دارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.