گسترش همکاری‌های راهبردی ایران و کوبا در عرصه سلامت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهرام عین اللهی گفت: مسئولیت کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کوبا با وزارت بهداشت و این کمیسیون، فرصت ارزشمندی برای گسترش روابط دو کشور است، هجدهمین کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و کوبا امسال در تهران برگزار شد و چنین تعاملاتی به تحکیم روابط دو کشور کمک بزرگی می‌کند. در جلسات این کمیسیون، اسناد مشترک همکاری دو کشور امضا شد که تلاش ما بر اجرایی شدن این اسناد همکاری است.

وی با اشاره به همکاری‌های ایران و کوبا در حوزه سلامت به ویژه در زمینه ساخت واکسن کرونا افزود: خوشحالیم که فرهنگ انقلابی کوبا و مقاومت مردم این کشور در برابر تحریم های ناجوانمردانه آمریکا به سایر کشورهای آمریکای جنوبی نیز گسترش یافته است، ایران و کشورهای دوست و انقلابی مانند کوبا می توانند با همکاری و همراهی یکدیگر، در مقابل ظلم و ستم آمریکا و نظام استکبار، ایستادگی کنند.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر ضرورت همکاری‌های گسترده کشورهای دوست و همراه همچون ایران و کوبا گفت: زمینه‌های خوبی برای ارتقای روابط و همکاری‌های بهداشتی و درمانی بین دو کشور وجود دارد.

در ادامه الیو رودریگز پردومو، معاون وزیر خارجه کوبا در این دیدار گفت: گسترش مناسبات ایران و کوبا کمک می کند که در مقابل چالش ها، با توانمندی ایستادگی کنیم. گام های استواری از طریق کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور برداشته و توافقاتی انجام شده که باید در کوتاه ترین زمان اجرایی و بهترین نتایج، حاصل شود، همکاری های مشترک ایران و کوبا در زمینه تولید واکسن کرونا موفقیت آمیز بود، دو کشور دریافتند که بیش از اینها می توان تبادلات و هم افزایی در حوزه سلامت را گسترش داد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.