۶ میلیون بطری آنتی بیوتیک که تا آخر هفته وارد کشور می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سیدحیدر محمدی به کمبود آنتی بیوتیک ها در کشور اشاره کرد و گفت: هفته گذشته حجم زیادی واردات آنتی بیوتیک داشتیم که همان ۵۰ تُن بود و تا آخر هفته جاری نیز بیش از ۶ میلیون بطری آنتی بیوتیک وارد کشور خواهد شد، ۵۰ تُن محموله وارداتی شامل یک میلیون بطری آنتی بیوتیک بود که اگر با شرایط تُند مصرف در نظر بگیریم، برای دو هفته کافی خواهد بود و اگر با محاسبات خودمان در نظر بگیریم، برای یک ماه کافی است.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: ۶ میلیون بطری آنتی بیوتیک که تا آخر هفته وارد کشور می‌شود حجم خوبی است، این مقدار واردات در کنار تولید داخل می‌تواند جوابگوی بازار داخلی باشد، برنامه کوتاه مدت ما برای رفع کمبودها این است که تولید داخل افزایش یابد و در همین راستا تولیدکنندگان سه شیفت کار می‌کنند.

وی با اشاره به کم کاری دو شرکت داخلی در تأمین آنتی بیوتیک مورد نیاز کشور افزود: ماده اولیه موجود بود، زمان بین تولید و عرضه تا حدودی زیاد شد، داروهای آنتی بیوتیک به عنوان داروهای حمایتی استفاده می‌شوند، اصولاً مصرف این قبیل داروها در زمستان افزایش می‌یابد و مقطعی است، ما این تضمین را به مردم می‌دهیم که مشکل کمبود آنتی بیوتیک و سرُم در کشور ظرف این هفته و هفته آینده حل شود.

محمدی به وضعیت سرُم اشاره کرد و گفت: میزان تولید سرُم در کشور ماهانه حدود ۱۴ تا ۱۵ میلیون عدد است که این میزان حدود یک تا دو میلیون از نیاز کشور کمتر است. تا اوایل سال گذشته میزان نیاز ما به سرم در ماه ۱۰.۵ میلیون عدد بود و الباقی ذخیره می‌شد، اما از تابستان گذشته مجدد به مشکل کمبود سرم برخوردیم و مجبور شدیم به واردات سرُم روی بیاوریم.

به گزارش مهر رئیس سازمان غذا و دارو در پایان گفت: به زودی خط تولید سرُم در یکی از شرکت‌های داروسازی کشور با ظرفیت حداقل ۳ میلیون عدد سرم در ماه طی یک تا دو ماه آینده راه‌اندازی می‌شود، گفت: دو شرکت داروسازی در اهواز و اصفهان از سال دیگر با خط تولید سرُم راه اندازی و یکی از شرکت‌های سرم‌سازی نیز ظرفیت تولید خود را به ۲ برابر افزایش می‌دهد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.