هزینه اثربخشی داروی بیماران SMA بهانه وزارت بهداشت برای عدم تامین دارو
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید اعظمیان گفت: انجمن دارای ۷۷۰ عضو است که ۶۵۰ نفر آنها بر اساس پروتکل وزارت بهداشت واجد دریافت دارو هستند، وزارت بهداشت تأمین دارو را برای ۳۰۰ بیمار SMA لازم دانسته است، البته توزیع دارو برای همین تعداد بیمار هم هنوز به صورت رسمی آغاز نشده است.

مدیرعامل انجمن SMA ایران ادامه داد: البته توزیع دارو در دو سه مرکز آغاز شده است، داروی بیماران گران بودن است، موضوع هزینه اثربخشی داروی بیماران از سوی وزارت بهداشت توجیه است‌. زیرا نه فقط در ایران که در سایر کشورهای دنیا نیز این دارو هزینه اثربخشی ندارد. اما برای حمایت از بیماران نسبت به تأمین آن اقدام می‌کنند، در تأمین داروی بیماران خاص اصل بر نجات جان انسان‌ها و افزایش کیفیت زندگی آنها است.

به گزارش مهر وی در پایان اضافه کرد: در انگلستان سهم GDP را برای داروی بیماران SMA تا ۱۲۰ برابر بالا برده اند تا مشمول هزینه اثربخشی شود، ۹۳ کشور دیگر نیز بر اساس همین منطق داروها را تأمین کرده اند، این دارو به قدری گران است که حداقل ۹۵ درصد خانواده‌های این بیماران توانایی تأمین آن را ندارند، انجمن با وزارت بهداشت بر سر تعداد بیمارانی که واجد دریافت دارو هستند اختلاف نظر دارد، ما معتقدیم ۶۵۰ بیمار باید دارو را دریافت کنند، اما وزارت بهداشت برای ۳۰۰ بیمار دارو در نظر گرفته است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.