از سال گذشته تا امروز ۳۰ بیمار مبتلا به اس‌ام‌ای فوت کرده‌اند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید اعظمیان در خصوص تجمع گروهی از بیماران و خانواده‌های آنها در اعتراض به نحوه توزیع این داروها در مقابل وزارت بهداشت گفت: حدود ۶۵۰ بیمار نیازمند درمان و دارو داریم که سازمان غذا و دارو قرار است داروهای وارد شده را برای حدود ۲۵۰ بیمار توزیع کند. این در حالی است که تکلیف ۴۰۰ بیمار دیگر که به این دارو به شدت نیاز دارند مشخص نیست. 

مدیرعامل انجمن بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای ادامه داد: داروهای وارد شده هم که قرار بود در بین این ۲۵۰ نفر توزیع شود به صورت کامل توزیع نشده و تا امروز تنها حدود ۵۰ نفر این داروها را دریافت کرده‌اند،  این بیماران که مشخص نیست آیا سر انجام دارو را دریافت می‌کنند یا خیر، برای تعیین تکلیف خود در مورد دریافت دارو در مقابل وزارت بهداشت تجمع کرده‌اند. 

وی در خصوص چگونگی انتخاب ۲۵۰ نفر برای دریافت دارو از سوی وزارت بهداشت گفت: معاون تحقیقات و فن‌آوری وزارت بهداشت یک اولویت‌بندی در میان بیماران انجام داده است که بر اساس آن همه بیماران را در اولویت‌های چهارگانه دسته‌بندی کرده است اما سازمان غذا و دارو تنها یکی از اولویت‌ها را در دستور کار قرار داده و برای آن‌ها دارو را تأمین کرده است. سازمان غذا و دارو اعلام کرده است که توانایی تأمین دارو برای سایر بیماران حاضر در این اولویت‌ها را ندارد. 

اعظمیان گفت: این اولویت‌ها بر اساس سن بوده است به گونه‌ای که اول زیر ۱۰ سال، بعد زیر ۲۰ سال و بالای ۲۰ سال و… باید دارو را دریافت کنند. مسئولین معاونت درمان وزارت بهداشت در میان تجمع کنندگان حاضر شده و اعلام کردند که از نظر ما همه بیماران باید دارو را دریافت کنند اما مسئولیت توزیع دارو بر عهده آن‌ها نبوده و سازمان غذا و دارو باید این دارو را دریافت کنند. 

به گزارش ایلنا مدیرعامل انجمن بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای در پایان اضافه کرد: این هشتمین تجمع بیماران اس‌ام‌ای برای این دارو است. شرکت هیچ مشکلی جهت واردات دارو برای سایر بیماران ندارد و تنها دستور سازمان غذا و دارو را می‌خواهد تا این دارو را وارد کند و در صورت اقدام نیز زمان کوتاهی طول خواهد کشید تا این دارو وارد کشور شود، حدود ۹۲ کشور جهان این دارو را برای بیماران تأمین کرده‌اند. از سال گذشته تا امروز ۳۰ بیمار مبتلا به اس‌ام‌ای فوت کرده‌اند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.