بعید نیست طی یک ماه آینده کرونا مجدداً دامن‌گیر کشور شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مرتضی خاتمی با اشاره به استمرار شیوع کرونا در دنیا گفت: همانطور که ناظران و کارشناسان داخلی و بین المللی تاکید دارند، ‌خطر شیوع کرونا همچنان باقی است و هیچ کسی ادعای پایان کرونا را مطرح نمی کند و خیز کرونا که در شرق و غرب دنیا در حال رخداد است، این موضوع را به اثبات می‌رساند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه "هیچ بعید نیست که طی یک ماه آینده کرونا مجدداً دامن‌گیر کشور ما شود اظهار کرد: با توجه به فصل سرما و شرایط موجود افزایش گردش ویروس و شیوع سویه‌های جدید کرونا، احتمال شیوع مجدد افزایش یافته است بنابراین باید خود مراقبتی و دیگر مراقبتی مورد توجه همه مردم قرار بگیرد و استفاده از ماسک در مجامع عمومی از سر گرفته شود.

وی تاکید کرد: مسئولان ذی‌ربط باید در این رابطه تدابیر لازم را از نظر امکانات و نیروی انسانی فنی و خدمات بستری و سرپایی بیندیشند و همچنین از نظر واکسیناسیون در آمادگی کامل باشند؛ در این زمینه اخیرا طی نامه‌ای از طرف کمیسیون بهداشت و درمان به ریاست محترم جمهوری نوشته شد، نسبت به احتمال شیوع مجدد کرونا در کشور و نیز ضرورت تشکیل جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید شد. امیدواریم با تشکیل جلسه ستاد ملی کرونا بر مراقبت‌های ستادی و همین‌طور محیطی تاکید گردد.

خاتمی در پاسخ به این پرسش که آیا گزارشی درباره میزان آمادگی وزارت بهداشت در زمینه مقابله با کرونا به کمیسیون بهداشت ارائه شده است؟ گفت: در این رابطه به طور خاص گزارشی به کمیسیون ارائه نشده است اما اطلاع داریم که تاکید شده، دانشگاه‌های علوم پزشکی آمادگی‌های لازم را داشته باشند. از سوی دیگر تجربه‌ی انباشته‌ مقابله با کرونا را داریم و این سرمایه ذی‌قیمتی است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان در خصوص رویکرد رسانه‌ها نسبت به وضعیت شیوع کرونا در دنیا تاکید کرد: شدت و ضعف کشورهای مختلف در برابر کرونا قابل انکار نیست اما با توجه به اینکه هر کشوری در فازی از شیوع قرار دارد، قیاسی که در برخی رسانه‌ها درباره آمار تلفات روزانه کرونا می‌شود، مع‌الفارق است و نباید از عدم شیوع مغرور باشیم و تلقی داشته باشیم کشورهایی که تلفات بیشتری دارند، ضعف آمادگی دارند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.