باید تعرفه‌های پزشکی مطابق با سطح تورم افزایش داشته باشد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ایرج خسرونیا با اشاره به اینکه جامعه پزشکی سال‌های متمادی است که با معضل واقعی نبودن تعرفه‌ها مواجه است گفت: سطح تورم در جامعه حدود 40 تا 50 درصد افزایش دارد اما تعرفه‌های خدمات پزشکی چیزی حدود 10 تا 15 درصد رشد داشته که موجب شده است هزینه و درآمدها با یک‌دیگر هم‌خوانی نداشته باشد.

وی با بیان این که ویزیت یک پزشک متخصص با قیمت یک سطل ماست برابری می‌کند افزود: در کشورهایی مانند عربستان، سمن و سوریه ویزیت یک متخصص بسیاربالا بوده و بیمار به راحتی نمی‌تواند به خدمات تخصصی و فوق تخصصی دسترسی داشته باشد و این در حالی است که بیماران در کشور ما به راحتی می‌توانند به متخصصان و فوق تخصص‌ها دسترسی داشته و دولت‌مردان نیز توجهی به پایین بودن تعرفه‌ها به نسبت تورم موجود در جامعه ندارند.

رئیس هیأت مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با تاکید بر این که جامعه پزشکی خواستار افزایش پرداخت هزینه‌ها از جیب بیماران نیست و باید صرفا با سازمان‌های بیمه‌گر در ارتباط باشد ادامه داد: باید منابع بیمه‌ای افزایش یافته و پوشش خدمات نیز گسترش داشته باشد و بیماران نیز ریالی از جیب خود هزینه نکنند. مشکلات درمان و بیماری به اندازه کافی برای مردم طاقت‌فرسا هست که نباید دیگر دغدغه‌ای از بابت پرداخت هزینه‌ها داشته باشند.

خسرونیا اضافه کرد: باید سازمان‌های بیمه‌گر تقویت شوند و دولت منابع لازم مالی را در اختیار آن‌ها قرار دهد اما در حال حاضر خود بیمه‌ها نیز از دولت طلب دارند و این سیکل معیوب موجب شده نه تعرفه ‌های خدمت تشخیصی و درمانی واقعی باشد و نه بیمه‌ها به تعهدات خود در قبال پرداخت هزینه‌ها به درستی عمل کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی وی در پایان افزود: 5 یا 6 درصد جامعه پزشکی از درآمد بالایی برخوردار بوده و سیاست‌گذاران نباید کل جامعه پزشکی را با این درصد اندک مقایسه کنند، بسیاری از همکاران اگر یک هفته کار نکنند توان پرداخت اجاره بهای منزل و مطب خود را نخواهند داشت و با این سطح تورم اگر فکری اساسی برای تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی نشود پزشکان به دلیل عدم تناسب درآمد و هزینه‌ها یا مهاجرت کرده و یا این که به مشاغلی غیر از طبابت روی خواهند آورد.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.