آمادگی ایران و نیکاراگوئه برای همکاری در حوزه سلامت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهرام عین اللهی در دیدار با مارتا آلوارز در ستاد وزارت بهداشت گفت: نیکاراگوئه از اولین کشورهایی بود که مجوز استفاده از واکسن ایرانی را صادر کرد و ایران آمادگی دارد که مرزها را در توسعه برنامه‌های سلامت با این کشور بردارد.

وزیر بهداشت مهم‌ترین زمینه‌های همکاری ایران و نیکاراگوئه را حوزه دانشگاهی، آموزش علوم پزشکی و تبادل استاد و دانشجو دانست و اضافه کرد: می‌توانیم سالانه یک همایش در زمینه‌های علمی به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری نیکاراگوئه، برگزار کنیم، برای توسعه همکاری‌ها، لازم است یک کارگروه مشترک همکاری بین دو کشور تشکیل شود.

وی افزود: تمام زمینه‌های همکاری بین دو کشور در حوزه سلامت وجود دارد. توسعه این همکاری‌ها منوط به تنظیم و تبادل اسناد مربوطه است تا بتوان از طریق سفارت خانه‌های دو کشور در تهران و نیکاراگوئه عملیاتی شدن این اسناد را پیگیری کرد، ایران و نیکاراگوئه علاوه بر رابطه دوستانه و مشترکات فراوان، تحت تحریم‌های نظام سلطه قرار دارند که همین مساله دلایل و انگیزه مضاعف توسعه تبادلات بهداشتی، درمانی، دارویی، تجهیزات پزشکی و آموزش‌های علمی را فراهم می‌کند.

عین اللهی در پایان از پشتیبانی نیکاراگوئه از ایران در سازمان ملل و کمیسیون مقام زن تجلیل کرد و گفت: ایران توانسته تهدید تحریم‌ها را تبدیل به فرصت کند و ما می‌توانیم در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی و سایر دستاوردها با نیکاراگوئه همکاری گسترده‌ای را رقم بزنیم.

به گزارش ایسنا در ادامه مارتا آلوارز وزیر بهداشت جمهوری نیکاراگوئه در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران، تحولات ایجاد شده در حوزه سلامت در نیکاراگوئه را گزارش کرده و گفت: امیدواریم که اسناد همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری نیکاراگوئه بزودی تدوین شده و به امضای مقامات مسئول دو کشور برسد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.