نسخه نویسی تمام الکترونیک بیش از ۱۰۳ هزار پزشک
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد مهدی ناصحی درخصوص آخرین وضعیت اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک، گفت: پیش از هرچیز باید به این نکته اشاره کرد که اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک به شفاف‌سازی موضوعات درحوزه سلامت بسیار کمک می‌کند، به عنوان مثال خطای پزشکی کاهش پیدا کرده و تداخلات دارویی نیز مشخص می‌شود، ضمن اینکه با قاچاق دارو نیز مقابله می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای این پروژه مهم که از مصوبات برنامه‌های توسعه است اظهار کرد: در ابتدای اجرای طرح مشکلات و موانعی وجود داشت، چرا که برخی از پزشکان در مقابل این تغییر مقاومت‌هایی داشتند، اما پس از گذشت زمان و آشکار شدن فواید، روند اجرای طرح سرعت بیشتری پیدا کرد و درصد بسیاری پزشکان با مشاهده نقاط قوت این طرح در اجرای آن همکاری و تعاملات لازم را انجام دادند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: اقدامات تکمیلی اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در حال انجام است، خوشبختانه سازمان‌های ذی‌ربط و ذی‌نفعان در حوزه سلامت تاکنون همکاری‌های قابل قبولی داشتند، به طوری که در حال حاضر طبق آمارها 103 هزار و 990 پزشک به صورت تمام الکترونیک و نزدیک به 9 هزار پزشک به صورت نیمه الکترونیک به سازمان بیمه سلامت نسخه ارسال می‌کنند.

به گزارش ایسنا ناصحی در پایان گفت: میزان تحقق اجرای نسخه نویسی الکترونیکی در بیمه سلامت بین ۹۷ تا ۹۸ درصد است، تلاش کردیم که نقص‌های نسخه الکترونیک مرتفع شود، هم اکنون نسخه جدید که آماده بهره‌برداری است شرایط بهتری نسبت به گذشته داشته و این ویژگی را دارد که در کوتاه‌ترین زمان، بهترین خدمت را ارائه دهد. نظام ارجاع الکترونیک نیز در سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت با کمک مرکز مدیریت فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ارتقا پیدا کرده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.