لزوم گسترش طرح دارورسانی درب منزل برای بیماران
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسین قناعتی در خصوص آخرین اخبار از طرح "دارورسان" گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران و داروخانه ۱۳ آبان داوطلب اجرای این طرح شدند تا آغاز آزمایشی آن از مجموعه ما برای بیماران مزمن انجام شود، فعلا طرح برای بیماران مبتلا به MS در شهر تهران درحال اجرا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: هدف ما گسترش طرح به سایر بیماران مزمن مانند مبتلایان دیابت،‌ مبتلایان سرطان و... است. بر این اساس دیگر بیمار با شرایط سخت مجبور به خروج از منزل و ساعت‌ها ایستادن در صف دارو نیست، این برنامه فعلا به شکل آزمایشی اجرا می‌شود و گسترش خواهد یافت، روند دارورسانی به بیماران مذکور در طرح آزمایشی در تعطیلات نوروز هم انجام خواهد شد، دارو پس از تجویز پزشک بر اساس کد ملی بیمار به آدرس آن دسته از بیمارانی که درخواست تحویل دارو به این شکل را داشته باشند ارسال می‌شود.

به گزارش ایسنا وی در پایان افزود: هزینه‌های طرح به عهده مردم نیست و حتی سبب کاهش پرداخت از جیب آنها نیز خواهد شد، باید بپذیریم که هر طرحی در ابتدای اجرا دارای مشکلاتی است زیرا هرچقدر هم برنامه‌ریزی شده جلو برویم بازهم مواردی هستند که نمی‌توان آن را پیش‌بینی کرد اما در کل ادامه طرح بسیار مفید خواهد بود، برای حفظ زنجیره سرد دارو تمام تمهیدات اندیشیده شده است و دارو توسط پیک‌های موتورسیکلت شرکتی خصوصی به منزل بیماران می‌رسد. از سوی دیگر چون بخش زیادی از کار از طریق IT مدیریت می‌شود کار سختی پیش رو نداریم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.