پرداخت هزینه دندانپزشکی بیماران خاص تا سقف ۶ میلیون تومان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عبدالرضا معادی در سمپوزیوم نقش بیمه در سلامت دهان با اشاره به اینکه در گذشته نوع خدمات دندانپزشکی در حوزه پیشگیری نبود گفت: خوشبختانه بازنگری در بحث قرارداد بیمه پایه در حوزه دندانپزشکی در سال ۸۱ مورد توجه قرار گرفت، البته ایجاد هرگونه تعهد بیمه‌ای باید در شورای عالی بیمه به تصویب برسد که امیدواریم تا پایان سال جاری اتفاقات مثبتی در حوزه دندانپزشکی رخ دهد.

وی افزود: نتیجه گیری در حوزه تعهدات بیمه‌ای دندانپزشکی نیازمند توجه به شاخص‌ها است، بدون شک در این زمینه کتاب تعرفه گذاری نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است، هر چند که در گذشته این موضوع به هیچ عنوان مورد توجه نبود، چرا که سازمان‌های بیمه گر پایه معتقد بودند که منابع کافی برای خدمات دهی مناسب با میزان تعرفه‌ها وجود ندارد، خدمات پیشگیری جز خدمات بیمه پایه قرار دارد، طبق این قانون از چند سال پیش سن از ۱۲ سال به ۱۴ سال تغییر کرده و انواع ترمیم دندان‌های شماره ۶ جز تعهدات قرار گرفت، ضمن اینکه برای اولین بار در نظام بیمه‌ای کشور نیز پیشگیری نیز مورد توجه بیمه پایه قرار گرفت. البته آموزش بهداشت نیز جز تعهدات بیمه پایه است.

مشاور مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در امور همکاری‌های بین بخشی با اشاره به اینکه خوشبختانه تعرفه‌های دندانپزشکی اصلاح شد گفت: همچنین با ارائه بسته بیمه روستایی در حوزه دندان پزشکی مراکز ارائه کننده خدمت در روستاها افزایش پیدا کرد، البته ذکر این نکته از اهمیت بسزایی برخوردار است که در حال حاضر هم بسیاری از افراد اطلاعی از خدمات بیمه سلامت در حوزه دندانپزشکی ندارند، در حال حاضر ۱۹ سر خدمت اصلی در بیمه‌های پایه جز تعهدات است که پس از تقسیم بندی این تعداد به ۱۲۰ ریز خدمت در حوزه بیمه پایه افزایش پیدا می‌کند. خوشبختانه در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ تغییرات مناسبی در حوزه تعرفه انجام شد که این مسئله تأثیر قابل ملاحظه‌ای در ارائه خدمات داشت.

به گزارش مهر معادی در پایان گفت: در سال ۱۴۰۱ اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی برای بیماران خاص در نظر گرفته شد، لذا بیمه برای بیماران خاص و صعب العلاج نیازمند خدمات دندانپزشکی نیز ۸۰ درصد هزینه را از محل خسارت متفرقه تا سقف ۶ میلیون تومان پرداخت می‌کند، امیدواریم در سال آینده اتفاقات خوبی در حمایت‌های بیمه از حوزه دندانپزشکی رخ دهد، البته پیشنهاداتی با هدف حمایت‌های بیشتر از افراد نیازمند به خدمات دندانپزشکی وجود دارد که به دنبال عملیاتی کردن آنها هستیم، در حال حاضر بیمه سلامت با هزار و ۵۰۰ مطب خصوصی دندانپزشکی تعهد دارد که امیدواریم این تعداد افزایش پیدا کند. همچنین از ابتدای سال تا کنون ۲۳۰ هزار خدمت دندانپزشکی توسط بیمه سلامت ارائه شده است که با ۷۵۰ هزار بار ویزیت، مجموع خدمات نزدیک به یک میلیون است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.