گسترش "پزشک خانواده" انقلابی در حوزه سلامت ایجاد خواهد کرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسین فرشیدی در مراسم رونمایی از سند ملی "سلامت بخش" به عنوان مرحله نخست طرح رایگان شدن بستری بیماران "ارجاعی" در شهرهای زیر 20هزار نفر و روستاهای سه استان بوشهر، خراسان جنوبی و کردستان که با حضور وزیر بهداشت و رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برگزار شد گفت: سال‌ها همه می‌گفتیم پزشکی خانواده راهی است برای رسیدن به هدف عدالت در سلامت برای مردم. این حرکت را در دولت سیزدهم آغاز کردیم و مجلس همراهی کرد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت ادامه داد: آنچه که امروز رخ داد و ان‌شاءالله در سال ۱۴۰۲ نتایج آن و گسترش آن را به سایر مناطق شهری خواهیم داشت، انقلابی در حوزه سلامت در سطح کشور و منطقه ایجاد خواهد کرد. امسال در طرح جدید بحث این است که خدمات پزشکی خانواده گسترش یافته و بتوانیم عدالت در سلامت را در سراسر  کشور داشته باشیم.

وی افزود: سند سلامت بخش در ادامه اجرای برنامه پزشک خانواده در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است که از ابتدای دی ماه امسال با هدف ارتقاء وضعیت ارائه خدمت در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر بود، که ظرف سه ماه گذشته شروع شد و هدف ارتقاء ارجاع الکترونیک، پرونده سلامت الکترونیک و ... است. امیدوارم بتوانیم این خدمات را به همه شهرها منتقل کنیم.

به گزارش ایسنا فرشیدی در پایان اضافه کرد: امروز خدماتی که در سطح دوم ارایه خدمات، از این طرح شاهد خواهیم بود، مشوقی خواهد بود برای کسانی که از نظام ارجاع استفاده کنند. امیدوارم این طرح شروع موفقی داشته باشد و بتوانیم آن را به سایر شهرها هم گسترش دهیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.