آماده‌باش ۱۰۶۶ بیمارستان در تعطیلات نوروزی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از بیمارستان لقمان حکیم تهران گفت: به دلیل مراجعات مردم در ایام تعطیلات، بازدید از بیمارستان‌های کشور جزئی از برنامه‌های نوروزی ما است، بیمارستان لقمان از بیمارستان‌های اصلی جنوب غرب تهران و مرکز پذیرش مسمومین است. خوشبختانه این بیمارستان از نظر نیروی انسانی متخصص، کادر درمانی و پرستار در وضعیت خوبی به سر می‌برد. 

وزیر بهداشت ادامه داد: روزانه ۴۷ هزار متخصص و ۴۵۰۰ فوق تخصص در ۶۶۴ بیمارستان دانشگاهی مشغول به کارند و تمام ۱۰۶۶ بیمارستان ما آماده باش هستند، در روزهای تعطیل، اولویت با پذیرش بیماران اورژانسی است، مراجعات به بیمارستان‌های دولتی در تعطیلات نوروز بیشتر از بخش خصوصی است و اولویت در پذیرش، بیماران اورژانسی و سانحه دیده است و بیمارستان‌ها و کادر پزشکی برای پذیرش این بیماران در حالت آماده باش به سر می‌برند، سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت برای پذیرش شکایات احتمالی مردمی به صورت شبانه روزی فعال است و به این شکایات رسیدگی می‌شود.

به گزارش ایسنا وی در پایان با اشاره به این که ماموریت‌های اورژانس در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ بالغ بر ۵۸ درصد افزایش یافته است اظهار کرد: از آغاز سال تاکنون حدود ۱۴۴ هزار ماموریت اورژانسی و ۱۹ درصد افزایش در ماموریت‌های ترافیکی داشته‌ایم. در ماموریت‌های اورژانس در تعطیلات نوروز ۴۴ هزار و ۴۰۰ درمان در محل و ۵ هزار و ۶۷۱ انتقال بیمار به بیمارستان انجام شده است و  ۷۶ بیمار نیز توسط بالگرد اعزام شده‌اند، در تعطیلات نوروزی، بهداشت کاران محیط علاوه بر ۱۳۶ هزار و ۷۰۰ بازرسی از مراکز مختلف، با هماهنگی مراجع قضایی اقدام به پلمپ ۱۷۴۴ مرکز متخلف کرده‌اند و ۱۷۹۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد نیز معدوم شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.