گسترش تجارت بدون دلار با هند در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهرام عین اللهی که برای شرکت در هفتاد و ششمین اجلاس مجمع جهانی بهداشت به ژنو مقر اروپایی سازمان ملل سفر کرده است در دیدار با منسوک مانداویا وزیر بهداشت هند بر گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله علمی و دانشگاهی، پزشکی، دارویی و تجهیزات پزشکی تأکید کرد.

وی با اشاره به فعالیت ۸۵۰ مرکز تحقیقاتی در حوزه پزشکی در ایران افزود: همکاری در این زمینه با هند می‌تواند الگوی خوبی برای گسترش همکاری‌ها باشد، ارتباط دانشمندان علوم پزشکی دو کشور ایران و هند در سال‌های اخیر استمرار داشته و همکاری برای پیشگیری و درمان بیماری‌های مشترکی که در دو کشور وجود دارد، سودمند و لازم به نظر می‌رسد، حجم تجارت ایران و هند در یک سال گذشته در حوزه محصولات سلامت محور افزایش یافته و تقویت مناسبات در این زمینه نیازمند تسهیل و تسریع فرایندها است.

وزیر بهداشت همکاری‌های مشترک شرکت‌های دانش بنیان ایران و هند را در تولید ایده‌های فناورانه و مواد اولیه دارویی، برای دو کشور فرصت خواند و گفت: مبادلات سلامت محور با هند می‌تواند مبتنی بر سیاست تجارت بدون دلار افزایش یابد.

در ادامه منسوک مانداویا وزیر بهداشت هند نیز در این دیدار بر تشکیل کارگروهی مشترک برای گسترش همکاری‌ها تاکید کرد.

همچنین وزیر بهداشت در ادامه این سفر و در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع جهانی سلامت در محل نمایندگی ایران در ژنو با ماگالی گوتیرز وزیر بهداشت ونزوئلا دیدار و گفتگو کردند.

وی در این دیدار اظهار کرد: ایران توجه ویژه‌ای به کشورهای آمریکای لاتین به خصوص ونزوئلا دارد و توسعه همکاری‌ها در حوزه پزشکی میان دو کشور ضروریست، مناسبات ایران و ونزوئلا در سال‌های گذشته و در حوزه سلامت، روند خوبی داشته که  قابلیت گسترش دارد. مردم ایران کشور ونزوئلا را به خوبی می‌شناسند و امیدواریم ارتباطات مؤثری بین نظام‌های سلامت و دانشگاه‌های علوم پزشکی دو کشور شکل گیرد.

در ادامه ماگالی گوتیرز وزیر بهداشت ونزوئلا نیز با اشاره به سابقه همکاری‌های ایران و نزوئلا در زمینه‌های مختلف، بر توسعه تبادلات در حوزه پزشکی با ایران تاکید کرد و گفت: همکاری با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های پیشگیری و درمان بیماری‌های غیر واگیر بویژه مقابله با سرطان بسیار سازنده است.

در این دیدار مقرر شد گروه‌های کارشناسی نظام سلامت دو کشور با تشکیل کارگروهی مشترک، اسناد همکاری‌های دوجانبه سلامت را قبل از سفر رییس جمهور کشورمان به ونزوئلا تدوین و نهایی کنند.

هفتاد و ششمین اجلاس مجمع سازمان بهداشت جهانی با حضورنمایندگانی از ۱۹۴ کشور جهان از ۳۱ اردیبهشت در ژنو سوییس آغاز شده و تا ۹ خرداد ادامه دارد. دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت کشورمان که در صدر هیئتی برای حضور در این اجلاس به ژنو سفر کرده است، ضمن سخنرانی در مجمع عمومی، دیدار و گفتگو با همتایان خود از کشورهای مختلف را در برنامه های خود دارد. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.