موافقت با ایجاد ۷ رشته و مرکز تحقیقاتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، به استناد رای صادره در دویست و هشتاد و نهمین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی با راه اندازی رشته بیوانفورماتیک پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته در دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران با ظرفیت پذیرش ۵ دانشجو برای یک دوره موافقت شد.

بیوانفورماتیک پزشکی دانش کاربرد کامپیوتر در بیولوژی پزشکی است. دانشی چند رشته ای وچند تخصصی است و از ترکیب علوم مختلفی همچون علوم کامپیوتر و طراحی نرم افزار، آمار و تکنولوژی اطلاعات تشکیل شده است و محور اصلی این تخصص جمع آوری، نگهداری، تجزیه و تحلیل و پردازش اطلاعات درحوزه بیولوژی سلولی و مولکولی پزشکی، ژنومیکس، ترانسکریپتومیکس و پروتیومیکس انسانی با بکارگیری نرم افزارهای مختلف به منظور حل معضلات مرتبط با پزشکی و بیولوژی است.

فارغ التحصیلان این رشته قادر خواهند بود با استفاده از فناوری های جدید در علوم مختلفی چون بیولوژی، پزشکی، روش تحقیق، کامپیوتر، علوم اطلاعات و بازیابی و تجزیه و تحلیل اطلاعات، آمار، مهندسی و رهبریت طراحی، انجام و هدایت تحقیقات در علوم زیست پزشکی با استفاده از روش های کامپیوتری جدید و با بکارگیری نرم افزارهای مختلف را به منظور حل معضلات مرتبط با پزشکی، بیولوژی و سلامت بر عهده بگیرند.

همچنین وزارت بهداشت با تاسیس مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی تهران موافقت کرد. مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در زمینه تجهیزات و ملزومات و محصولات سلول و ژن درمانی پیشرفته نظیر CAR-T Cell ، mRNA ، ارگانوئید فعالیت می کند.

در دویست و هشتاد و نهمین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی با «بررسی مستندات ارزیابی بیرونی مبتنی بر استانداردهای ارزشیابی و اعتباربخشی آموزشی بیمارستان های آموزشی» حکم اعتبار بخشی آموزشی بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی به صورت تایید یکساله به تصویب رسیده است.

همچنین در این جلسه حکم اعتباربخشی آموزشی بیمارستان‌های گلستان، امام خمینی "ره" ابوذر، رازی و شهید بقایی دو "شفا" اهواز متعلق به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تایید شده است.

درهمین زمینه بیمارستان حضرت ولیعصر "عج" زنجان دانشگاه علوم پزشکی زنجان موفق به کسب حکم تایید کامل استانداردهای ارزشیابی و اعتبار بخشی با اخذ امتیاز ۴۰۱ از ۴۰۴ در اعتباربخشی آموزشی در سطح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شده است.

در ادامه مصوبات شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی به استناد رای صادره در دویست و هشتاد و نهمین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور، مراکز تحقیقاتی "بیماری‌های منتقله بوسیله بندپایان" و "ایمونولوژی سرطان و ایمونوتراپی" دانشگاه علوم پزشکی اردبیل موفق به اخذ مجوز اصولی شده اند.

همچنین در این جلسه شورا با تاسیس مرکز تحقیقات سل و بیماری های ریوی در دانشگاه علوم پزشکی ایلام موافقت اصولی به عمل آمده است.

به استناد رای صادره در دویست و هشتاد و نهمین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور، با راه اندازی رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی مقطع کارشناسی پیوسته در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با پذیرش ۲۰ دانشجو موافقت شده است.

راه‌اندازی رشته آموزش پزشکی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته در دانشگاه علوم پزشکی کردستان از دیگر مصوبات دویست و هشتاد و نهمین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی بوده است. به استناد این رای، رشته آموزش پزشکی مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علوم پزشکی کردستان با ظرفیت پذیرش ۶ دانشجو برای یک دوره ایجاد شده است. مهر

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.