احتمال شیوع سرخک در ژاپن
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سرخک یک عفونت ویروسی مسری است که باعث بروز تب، سرفه و التهابات پوستی می‌شود. تقریبا تمامی مبتلایان به این بیماری که در برابر آن ایمنی ندارند دچار این علائم خواهند شد. ویروس سرخک می‌تواند باعث بروز ذات‌الریه و یا آنسفالیت "التهاب مغز" شده و به بیماری‌های جدی و یا حتی مرگ بیانجامد.

بنابر اعلام موسسه ملی بیماری‌ های عفونی ژاپن، در سال میلادی جاری "۲۰۲۳" تا ۱۴ ماه مه در سراسر این کشور هفت مورد ابتلا به این بیماری تایید شده است. سه مورد آن در توکیو بوده است و در هر یک از استان‌های "ایباراکی" "کاناگاوا" "نیگاتا" و "اوزاکا" نیز یک مورد گزارش شده است. ژاپن در هر یک از سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ میلادی نیز شش مورد ابتلای سرخک را ثبت کرده بود.

این بیماری هم اکنون در آسیا و دیگر نقاط جهان در حال شیوع است. در ماه آوریل مردی که از هند وارد ژاپن شده بود، مبتلا به سرخک تشخیص داده شد. ابتلای دو نفر دیگر که در همان قطاری بودند که او سوار شده بود نیز تایید شد.

مقامات محلی در ژاپن با معرفی وسایل نقلیه‌ای که مورد استفاده افراد مبتلا بوده است از مردم می‌خواهند جوانب احتیاط را رعایت کنند. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.