راه‌اندازی رشته‌های جدید فناوری‌های نوین پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ایران
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد تقی جغتایی در بازدید عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشکده فناوری های نوین پزشکی با تشریح دستاوردهای این دانشکده به برخی انتظارات و همچنین درخواست های اعضای هئیت علمی دانشکده پرداخت.

رئیس دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به چاپ ۸۲۱ مقاله از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۳ از سوی این دانشکده ادامه داد: پایه های تاسیس این دانشکده در دوره معاونت آموزشی دکتر پازوکی ایجاد شد و هم اکنون در رشته های مهندسی بافت، تصویربرداری مولکولی، نانو فناوری پزشکی، علوم اعصاب و پزشکی مولکولی فعالیت می کند و سه رشته بیوتکنولوژی دارویی، مهندسی پزشکی بیو الکتریک و سیستم بیومدیسین در مقطع ph.d راه اندازی می شود.

وی با اشاره به جایگاه مقالات دانشکده فناوری های نوین پزشکی که ۳۱۴ مقاله در جایگاه Q1 و ۳۵۸ مقاله در جایگاه بین المللی و با (IF) ۴.۲ است افزود: براین اساس "h-index" بهره‌وری و تأثیرگذاری علمی محققین، دانشکده فناوری های نوین پزشکی از همه دانشکده های دانشگاه بالاتر است، مواد مورد استفاده در تحقیقات دانشکده فناوری های نوین پزشکی که در نهایت منجر به چاپ مقالات علمی می شود هزینه بر است، جایگاه رشته های این دانشکده در سطح دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در رتبه های یک تا سوم است، به طور مثال جایگاه رتبه مهندسی بافت دانشکده فناوری های نوین دانشگاه در رتبه نخست کشور است.

جغتایی با قدردانی از حمایت رئیس دانشگاه برای ارائه فضای ۴۰۰ متری زیر استخر دانشگاه به دانشکده فناوری های نوین گفت: در چند حوزه براساس سیاست های هفت گانه دانشگاه از جمله هوش مصنوعی اقدامات گسترده ای در سال ۱۴۰۲ صورت می پذیرد و در حوزه مهم مسئولیت اجتماعی نیز با پیگیری محمد حسین کفایی مهر مدیر روابط عمومی دانشگاه، محصولات رسانه ای متعددی از جمله پادکست تولید می شود. همچنین ۶ سمینار و ۸۰ کارگاه وبیناری نیز برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا در ادامه این نشست حسن ریاضی مشاور فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با توضیح در خصوص "اقدامات انجام شده - در حال اجرا و چه می خواهیم" به تشریح برگزاری همایش و همکاری های بین‌المللی و ارتباط با صنعت پرداخت و گفت: مجوز جذب به همراه تسهیل همکاری بیمارستان ها برای ارائه اطلاعات کاربردهای فناوری های نوین در پزشکی از مهمترین درخواست ها است. همچنین برای ایجاد رقابت بین فعالین حوزه بالینی، شاخص پایش و ارزیابی توسعه کاربردهای هوش مصنوعی در پزشکی نیز در دانشگاه علوم پزشکی ایران برآورد می شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.