برخی موارد ابتلا به کرونا در آمریکا از این پس شمارش نمی‌شوند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، تعداد بستری‌های بیماران کرونایی در ایالات متحده در هفته گذشته به کمتر از ۹۰۰۰ نفر رسید و این اولین باری است که از تابستان ۲۰۲۰ میلادی این آمار به این سطح رسیده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده "CDC" گزارش داده که تا ۲۵ مه "ماه جاری میلادی" ۸۲۵۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این کشور بستری شده اند.

بستری شدن در بیمارستان یکی از معدود معیارهای مرتبط با همه‌گیری کووید۱۹ است که هنوز توسط مقامات بهداشت عمومی آمریکا بر آن نظارت می شود و تا آوریل سال آینده میلادی "۲۰۲۴" نیز ادامه خواهد داشت.

همچنین سی بی اس نیوز نیز گزارش داده که ممکن است برخی عفونت ها دیگر به دلیل تغییرات در نحوه آزمایش بیمارستان ها برای بیماران کرونایی شمارش نشوند.

انتظار می‌رود مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده همچنان استفاده از ماسک را در زمانی که میزان بستری شدن بیماران در یک منطقه بالا است، توصیه کند.

همچنین مشاوران سازمان جهانی بهداشت "WHO" نیز تزریق دزهای یادآور و به‌روزرسانی‌شده واکسن کرونا را با هدف مقابله با سویه‌های XBB توصیه کرده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.