توسعه و ساخت تجهیزات پزشکی جدید با حمایت هیئت امنای صرفه جویی ارزی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، فرید نجات بخش گفت: در دوران تحریم ثابت شده است که  اگر تولید کنندگان داخلی نبودند، شاید وضع کشور ما هم همانند برخی از کشور‌ها که امکاناتی برای تولید ندارند اسفناک بود، حدود ۳ سال است که در حوزه دستگاه‌های ایکس ری وارد شده‌ایم و دستگاه‌های رادیوتراپی را تولید می‌کنیم. به نظر می‌رسد ظرف چند سال آینده  کشور از واردات دستگاه‌های تصویربرداری و رادیوتراپی برای درمان کشور بی نیاز خواهد شد.

وی افزود: هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران در حمایت از تولیدکنندگان داخلی نقش پررنگی داشته است، یکی از مشکلاتی که بیمارستان‌ها با آن‌ مواجه بوده اند، این است که نیازمند تجهیزات پزشکی هستند اما به دلیل مسائل مالی نمی‌توانند تصمیمی برای خرید بگیرند. در همین راستا هیئت امنای صرفه جویی ارزی با پشتیبانی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، تجهیزات پزشکی را به مراکز درمانی تحویل داده و از طرفی پرداخت به تولید کننده داخلی را سریعا انجام می‌دهد.

این مدیر عامل شرکت دانش بنیان ادامه داد: پیش پرداخت به تولید کنندگان توسط هیئت امنای صرفه جویی ارزی، موضوع بسیار کمک کننده‌ای است چرا که گردش نقدینگی تولیدکنند‌گان افزایش یافته و این گردش را می‌توانند در زمینه تحقیق، توسعه و ساخت محصولات جدید در حوزه تجهیزات پزشکی استفاده کنند. در صورتی که اگر چنین فرآیندی نباشد، سرمایه در گردش متوقف می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان نجات بخش در پایان اضافه کرد: یک زمان  تخت‌های بیمارستانی به کشور وارد می‌شدند. در صورتی که هم اکنون حمایت از تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان منجر شده است تا با مسئله‌ای تحت عنوان کمبود تخت‌های بیمارستانی در هیچ حوزه‌ای مانند بستری، اتاق عمل،‌آی سی یو و سی سی یو مواجه نباشیم. حدود ۱۰ سال است که با حمایت از تولید داخل نیازی به واردات چراغ‌های اتاق عمل خارجی به کشور نداریم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.