گسترش بیمارستانهای مجلل و بزرگ و توسعه تجهیزات پزشکی نتوانست باعث بهبود شاخص های سلامتی شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ایالات متحده امریکا در سال 2021، چیزی حدود 4.3 تریلیون دلار برای سلامت و درمان مردم خود هزینه کرد که معادل 18.3٪ از تولید ناخالص داخلی "GDP" است. این عدد معادل 12914 دلار برای هر نفر است "1" "2" که بیش از 5000 دلار بیشتر از هر کشور پردرآمد دیگری است "3".

در این کشور، مراقبت های بیمارستانی و درمانی، 31.4 درصد از هزینه های بهداشت ملی را تشکیل می دهد "4". بین سال های 2014 و 2020، هزینه های مراقبت های درمانی و بیمارستانی در ایالات متحده به طور متوسط 4.8 درصد در سال افزایش یافت "1".

با این حال این عدد و رقم افزایشی در هزینه کرد برای درمان مردم و گسترش خدمات درمانی لوکس و گرانقیمت، این سوال را در ذهن تداعی میکند که آیا گسترش این خدمات منجر به بهبود شاخص های سلامتی در کشور امریکا نیز شده است؟

در ایالت متحده امریکا دیده شده است، علیرغم گسترش خدمات درمانی، هزینه های درمان مردم بشدت افزایش یافته است. تخمین زده میشود این افزایش چیزی حدود 50 تا 200 درصد بیشتر از هزینه هایی است که کشورهای توسعه یافته اقتصادی خرج سلامت مردمشان میکنند "5".

گسترش هزینه های درمانی در نتیجه افزایش تقاضای القایی در امریکا این پیشنهاد را نیز در ذهن کارشناسان تداعی کرده که بجای گسترش خدمات بیمارستانی بیش از اندازه، باید مراکز بیمارستان را در هم ادغام کرد تا هزینه های عملیاتی کاهش یابد اما در عمل کار از کار گذشته و شرایط را بشدت سخت میکند "6".

نتیجه گیری: براساس آنچه در کشور امریکا جریان دارد، حدود 20 درصد هزینه های بیمارستانی در این کشور صرف خدمات و تجهیزات پزشکی میشود. اکثر کارشناسان نظام سلامت در این کشور اعلام کردند، گسترش روزافزون خدمات درمانی، بیمارستانی و تجهیزات پزشکی، عملا نتوانسته است، در بهبود شاخص های بهداشتی و سلامتی مردم بویژه اقدامات برای پیشگیری از بیمارشدن مردم موثر باشد و باعث افزایش تقاضای القایی و افزایش هزینه های درمانی سرسام آور شده است. فانا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.