افتتاح ساختمان جدید «داروخانه ۱۳ آبان» و ارایه مشاوره دارویی به بیماران
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سرپرست مجموعه داروخانه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران در آیین افتتاح این ساختمان گفت: اکنون روزانه از پذیرش ۳۲۰ مراجعه کننده به داروخانه فوق تخصصی ۱۳ آبان به بیش از ۴۰۰ نفر رسیده ایم و پیش‌بینی می‌شود در آینده با افتتاح این بخش جدید تعداد پذیرش بیمار به بیش از ۷۰۰ نفر در روز برسد.

دکتر محمود بیگلر افزود: همچنین اگر ساعات کار این داروخانه افزایش یابد تعداد پذیرش بیماران نیز بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: داروی مورد نیاز ۷۰۰ بیمار ام اس درب منزل آنها تحویل داده می‌شود و در این زمینه بیمه‌ها و خیرین به ما کمک کردند و امیدواریم بتوانیم در ِآینده این خدمات را برای دسته دیگر بیماران و تا پایان سال برای بیماران پیوندی توسعه دهیم .

کمک ۲۰ میلیاردی خیرین و ۱۷ میلیاردی شرکت های دارویی

بیگلر تصریح کرد: برای کاهش پرداخت از جیب بیماران، خیرین ۲۰ میلیارد تومان و شرکت‌های دارویی ۱۷ میلیارد تومان به مراجعان داروخانه ۱۳ آبان کمک کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین ۵۰ درصد پرداخت‌های مستقیم از جیب خانواده‌های کم‌برخوردار مربوط به دارو است و بنابراین این کمک ها به کاهش پرداخت از جیب بیماران کمک زیادی می‌کند.

رئیس مجموعه داروخانه‌های دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران درخصوص افتتاح ساختمان جدید داروخانه فوق تخصصی ۱۳ آبان گفت : با اضافه شدن فضاهای جدید تعداد گیشه‌ها از ۱۱ به ۲۱ مورد افزایش یافت و فضای فیزیکی داروخانه نیز دو برابر شد به طوری که از ۱۳۰ متر به ۳۰۰ متر افزایش یافته است.

وی افزود: طی بررسی‌هایی که سال گذشته انجام دادیم متوجه شدیم که مراجعه‌کنندگان داروخانه ۱۳ آبان گاهی برای دریافت داروهای خود ممکن است تا یک ساعت نیز معطل بمانند و در همین راستا تصمیم گرفتیم فضای فیزیکی داروخانه را گسترش دهیم.

بیگلر ادامه داد: همچنین برای سهولت در تردد مراجعه کنندگان، ساختمان تأییدیه نسخه بیمه‌ای را از خیابان روبروی این داروخانه، به مجاورت داروخانه ۱۳ آبان منتقل کردیم.

وی با اشاره به اینکه بازسازی ساختمان داروخانه ۱۳ آبان در پایان سال گذشته انجام شد، گفت: بیماران در مدت زمان بازسازی نیز به ساختمان مجاور منتقل شدند تا خدمات رسانی به آنها قطع نشود و با راه‌اندازی ساختمان جدید هیچ فردی بیرون از ساختمان برای دریافت دارو منتظر نخواهد ماند و سیستم گرمایش و سرمایش داروخانه نیز تعویض و استانداردسازی شده است.

رئیس مجموعه داروخانه‌های دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با بهره‌برداری از ساختمان جدید، با ۸ شرکت داروسازی که داروهای تک نسخه‌ای را تحویل بیماران می‌دهند قرارداد بسته‌ایم تا بیماران برای دریافت این داروها مجبور به مراجعه مستقیم به شرکت‌ها نباشند و دارو را از داروخانه ۱۳ آبان تهیه کنند.

بیگلر ادامه داد: داروخانه ۱۳ آبان همچنین یکی از مراکز مهم ارائه خدمات مشاوره دارویی در قالب سامانه تلفنی ۱۹۰ است که کارشناسان و داروسازان به صورت تلفنی مشکل بیماران را حل و به سؤالات آن‌ها پاسخگویی می‌کنند.

مشاوره دارویی در داروخانه‌ ۱۳ آبان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در مراسم بهره‌برداری از فضاهای جدید این داروخانه اظهار کرد: اکنون در دانشگاه علوم پزشکی تهران، در قالب طرح دارورسان دارو را تا درب منزل بیماران خاص می‌رساند.

حسین قناعتی یادآور شد: در بسیاری از کشورها مانند انگلیس، اگر فردی بیمار شود باید ۷ ساعت در نوبت ویزیت پزشک عمومی قرار بگیرد اما در کشور ما خدمت‌رسانی به بیماران به خوبی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از خدمات ارزنده‌ای که به بیماران ارائه می‌شود، مشاوره دارویی در داروخانه‌ ۱۳ آبان است، آن را در سطح کشور منحصر به فرد دانست و افزود: بیماران با مراجعه به این داروخانه، از سوی داروساز، مشاوره دریافت می‌کنند برای مثال برخی سالمندان به دلیل مصرف همزمان چند دارو، در معرض خطر بروز تداخلات دارویی قرار دارند که با دریافت این مشاوره‌ها، بروز تداخلات دارویی مدیریت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: باتوجه به این‌که در چند سال آینده، ۳۰ درصد جمعیت کشور سالمند خواهد شد، ارائه این خدمات مشاوره‌ای باید در سطح دانشگاه گسترش یابد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.