زمزمه‌های مجدد برای استیضاح وزیر بهداشت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عبدالحسین روح‌الامینی نماینده مردم تهران در حاشیه برگزاری نشست شورای عالی نظام پزشکی در مشهد، گفت: پزشکی و خدمات درمانی الکترونیک مبحثی جدید نیست اما هیچ کجا تا این میزان بی‌حساب و کتاب نیست در واقع استفاده از بستر مجازی و اینترنت برای تسریع ارتباط بیمار و پزشک و تسهیل خدمات یک بحث است و مسئولیت‌های کادر پزشکی، داروساز و پرستار مباحث مربوط به خود را دارد.

وی فروش دارو در بستر فضای مجازی را به شکل فعلی نادرست خواند و افزود: این مساله ابعاد علمی، اخلاقی  مسئولیت قانونی و انتظامی دارد و فروش داروهای خطرناک در بستر اینترنت، مرگ ‌و میر و خودکشی ناشی از مصرف این داروها به طور خودسرانه را چه کسی به عهده می‌گیرد؟ متاسفانه در بسیاری از امور تخصصی اجازه طرح مباحث را نمی‌دهند؛  متاسفانه هر داروهای ممنوعه، سقط جنین، مخدر و خطرناک را که باید تحت نظر پزشک و داروساز تجویز شود، از بستر فضای مجازی می توان تهیه کرد و این فاجعه است.

روح الامینی در ادامه در مورد طرح دارویار یادآور شد: طرح دارویار یک طرح ناچاری به دلیل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بود و فشار بالایی به بیماران تحمیل می‌شد که باید به‌ گونه‌ای دولت و صنعت بیمه آن را جبران می‌کرد و سهم دولت، مابه‌التفاوت ارز و سهم بیمه را جدا کردند تا پرداختی بیمار قبل و بعد از طرح دارویار تفاوتی نکند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: برای اجرای موثر طرح بهتر بود منابع آن به خوبی محاسبه و به موقع پرداخت می‌شد و در این رابطه در وهله نخست باید محاسبات طرح کامل شود و از سویی بیمه و برنامه و بودجه از بار تعهدات خود برای پرداخت بدهی‌های دولت کوتاهی یا تاخیر نکند که در این زمینه مجلس دو گزارش نظارتی مفصل در خصوص طرح دارویار منتشر کرد و در اجرا و تامین منابع طرح دارویار خلف وعده شد.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم ادامه داد: وقتی داروخانه ای مجبور است داروی آی. وی. آی. جی را از شرکت نقد بخرد و برای دریافتی اش از بیمه ماه ها معطل بماند معلوم است که نمی‌تواند در خریدهای بعدی حتی از عهده خرید سهمیه‌ی قانونی خود برای این دارو بربیاید و نتیجه، تحمیل فشار مالی به داروخانه و سرگردانی بیمار برای تهیه دارو خواهد بود.

وی در مورد استیضاح وزیر بهداشت یادآور شد: استدلال‌ها، سوالات و‌ موضوعات در زمینه استیضاح وزیر بهداشت در ۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ در روزنامه خراسان مطرح شد که هنوز ۹۰ درصد آن باقی است و رئیس جمهور به ما استیضاح‌کنندگان و بنده قول دادند تغییراتی ایجاد کنند اما تاکنون تغییر محسوسی مشاهده نکردیم و اخیرا برخی تلاش می‌کنند این استیضاح را زنده کنند، گرچه مجلس در ماه‌های آخر خود بوده و بعید است استیضاح انجام شود اما همانطور که اشاره کردم ایرادات و مشکلات همچنان پابرجاست.

رئیس کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ادامه داد: بسیاری از مسائل نیز فقط با استیضاح رفع نمی شود و ما در نظر داشتیم تغییر و تحول انجام شود که در نهایت به نفع مردم است در واقع وزارت بهداشت متولی بسیاری از نابسامانی‌ها، هجمه‌های ناحق به جامعه پزشکی و به‌هم‌ریختگی‌ها است که باید تحولاتی در پیش گرفته شود. خانه ملت

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.