باج خواهی بزرگ و استیلای مافیای پلتفرمی بر حوزه سلامت در راه است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، شهرام کلانتری خاندانی گفت: تصمیم گیران لطفاً توجه کنند که شرکت‌های پلتفرمی از دو سال پیش نرم افزارهایشان را در مطب پزشکان نصب کرده اند.

رئیس انجمن داروسازان ایران ادامه داد: بعضی شرکت‌های پلتفرمی همین الان نسخه الکترونیک که توسط پزشک تولید می‌شود را با آگاهی و یا بدون اطلاع پزشک به سمت مراکز مورد نظر خود هدایت می‌کنند و با ایجاد روابط مالی غیرحرفه ای و دریافت پورسانت از این مراکز روابط مالی جامعه پزشکی را به فساد کشیده اند.

وی اظهار کرد: تنها بخش باقیمانده از کار برای این پلتفرم‌ها این است که یک آئین نامه و مجوزی پیدا کنند که به آنها اجازه دهد که رسماً بیایند وسط مسیر تجویز پزشک و داروخانه قرار بگیرند، اگر تصمیم گیران ساده انگاری کنند و این اجازه را بدهند تمام سیاستگذاری تجویز دارو و مصرف دارو به دست این پلتفرم‌ها می‌افتد.

کلانتری گفت: به زودی شاهد باج خواهی‌های نجومی از جامعه پزشکی و داروخانه‌ها و نیز ورشکستگی و زمین خوردن کارخانه‌های داروسازی خواهیم بود که به این پلتفرم‌های خاص باج نداده باشند، سیاستگذاری‌های فعلی حوزه سلامت به شدت به سمت ناسالم سازی فضا و روابط شغلی و حرفه‌ای در این بخش در حرکت است، باج خواهی بزرگ و استیلای مافیای پلتفرمی بر حوزه سلامت در راه است. مهر

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.