داروهای صدرنشین در نسخه‌های ایرانی
 به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در پایان پویش هم وزارت بهداشت از تعیین تکلیف ابتلای قطعی این بیماران خبر داد و حتی گفته شد که تنها در طول یک هفته گذشته ۲۰هزار نفر با ابتلای قطعی شناسایی شده‌اند که هم عدد قابل‌توجهی است و هم تأییدکننده روند افزایش ابتلا در کشور.

چندی پیش انجمن دیابت ایران اعلام کرده بود از هر 5ایرانی، یک نفر یا به دیابت مبتلاست یا در معرض ابتلا به آن قرار دارد. نصف افراد دیابتی بررسی شده در ایران هم تا قبل از بروز عوارض از بیماری خود آگاهی نداشتند، حالا بررسی آمارنامه دارویی کشور هم همین مسئله را نشان می‌دهد که متفورمین اصلی‌ترین داروی خوراکی بیماران مبتلا به دیابت در صدر تجویزهای کشور در سال‌جاری قرار دارد.
 
این در حالی است که امیرحسین حبیبیان معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات بیمه سلامت گفت: امسال چیزی حدود 380میلیارد تومان هم هزینه تامین انسولین‌های قلمی بوده و این عدد برای تامین تمامی انسولین‌های موردنیاز بیماران به بیش از هزارمیلیارد تومان هم رسیده است.

وی افزود: اطلاعات سامانه نسخه الکترونیک در سال‌جاری نشان می‌دهد ۱۱۶قلم داروی تجویز شده در فهرست گران‌ترین داروهای تجویزی در کشور هستند که این داروها بیشتر برای بیماران خاص و صعب‌العلاج، در ۲۸استان کشور تجویز شده‌اند. برخی از این داروها هم از ۷۰میلیون تا یک‌میلیارد تومان قیمت دارند که به‌صورت رایگان در اختیار بیماران قرار گرفته‌اند. روزنامه همشهری


پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.