۳ کلان برنامه وزارت بهداشت در ۱۴۰۳
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهرام عین اللهی در نشست هیأت رییسه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با قدردانی از نیروهای اورژانس و بیمارستان‌های چابهار، راسک و ایرانشهر در خدمت رسانی به مجروحان حادثه تروریستی چابهار و راسک گفت: این اقدامات که از سر عجز و استیصال دشمن انجام می شود، هیچ آسیبی به اقتدار و روند پیشرفت انقلاب اسلامی وارد نمی کند.

وزیر بهداشت ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی و خستگی ناپذیر نیروهای اورژانس در حوادث، عملکرد نیروهای اورژانس در خدمت رسانی به مجرحان حادثه تروریستی چابهار و راسک را درخشان ارزیابی کرد و گفت: نیروهای بیمارستانهای چابهار و ایرانشهر نیز تلاش های ارزنده ای داشتند و از فرصت خدمت در ماه مبارک رمضان که ماه عنایات الهی است، به بهترین نحو استفاده کردند.  

وی با اشاره به جهش تولید سلامت محور با مشارکت مردم، تصویب درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در هیات دولت و همچنین غربالگری سلامت کودکان، این سه محور را سه کلان برنامه وزارت بهداشت در سال جاری عنوان کرد و افزود: تکمیل پروژه‌های عمرانی مرتبط با سلامت مادران و کودکان در کشور نیز در اولویت است که از نمونه های آن می توان به تکمیل پروژه بیمارستان مادر و کودک ایرانشهر که از بهترین بیمارستان‌های کشور و استان سیستان و بلوچستان خواهد بود اشاره کرد.

عین اللهی گفت: جبران محرومیت‌ها در مناطق تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی واقع در مناطق کم برخوردار از جمله دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با در نظر گرفتن نیاز مردم سیاست وزارت بهداشت است و در این جهت باید تلاش شبانه روزی داشت تا دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی به طور عادلانه و یکسان در همه نقاط حاصل شود.

وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از پروژه بیمارستان مادر و کودک فاطمه الزهرا "س" ایرانشهر با بیان اینکه ۵ مجروح حادثه تروریستی راسک در بخش مراقبت‌های ویژه و ۱۴ مجروح نیز در بخش بستری بیمارستان خاتم الانبیاء "ص" ایرانشهر تحت نظر قرار دارند گفت: خوشبختانه یکی از مجروحان در این بیمارستان ترخیص شده است. 

وی از آمادگی بالای مراکز درمانی و اورژانس پیش بیمارستانی در خدمت رسانی فوری و  بهنگام به مجروحان این حادثه سخن گفت و افزود: خوشبختانه یک تیم ۴ نفره متشکل از دو پزشک جراح، یک پزشک جراح عروق و یک متخصص بیهوشی با هواپیمای سازمان اورژانس کشور از کرمان به ایرانشهر عازم شدند. اقدامات اولیه برای مجروحان بستری در بخش مراقبت‌های ویژه به خوبی انجام شده که باید از واکنش سریع و خدمات مطلوب همکاران‌مان در ایرانشهر و چابهار، قدردانی کنیم. 

عین اللهی به سفر معاون درمان وزارت بهداشت به منظور نظارت بر ارائه خدمات درمانی مطلوب به مجروحان حادثه تروریستی چابهار اشاره کرد و گفت: در چابهار در حال حاضر ۱۵ مجروح بستری هستند و تعداد بیماران بدحال در چابهار، بسیار اندک است البته تعدادی از بیماران به دلیل تمایل خانواده های آنها به دریافت خدمات درمانی در شهرهای خودشان توسط اورژانس به آن شهرها منتقل می شوند.

وزیر بهداشت ارتقای خدمات سلامت در   مناطق محروم و توسعه عدالت در سلامت را از مهمترین رویکردهای وزارت بهداشت در دولت مردمی دانست و گفت: محرومیتی تاریخی در مناطق محروم کشور وجود دارد که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. در ایرانشهر نیز عقب افتادگی‌هایی است که رفع و جبران آنها مورد اهتمام و اولویت وزارت بهداشت است. 

وی از اجرای ۵۱۲ پروژه در دانشگاه علوم پزشکی چابهار و افتتاح بیش از 100 پروژه در این دانشگاه در دولت مردمی خبر داد و افزود: عمده این پروژه‌ها مربوط به حوزه بهداشت و در مسیر تقویت نظام شبکه بهداشت کشور است. همچنین در حوزه درمان پروژه‌هایی از جمله ساخت بیمارستان ۵۰۴ تختخوابی، بیمارستان مادر و کودک، بیمارستان سوانح و سوختگی با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی و همچنین بخش ام آر آی و سی تی آنژیوگرافی ایرانشهر نیز در حال تکمیل است. 

عین اللهی از پروژه بیمارستان مادر و کودک فاطمه الزهرا "س" ایرانشهر به عنوان یکی از بهترین بیمارستان‌های کشور یاد کرد و گفت: خوشبختانه امکانات مورد نیاز این پروژه تامین شده و آماده بهره‌برداری است. همچنین تامین نیروی انسانی این مرکز با آزمون استخدامی در حال انجام است و امیدواریم حداکثر تا پایان اردیبهشت این بیمارستان بتواند پذیرای بیماران باشد. 

وزیر بهداشت ادامه داد: پروژه بیمارستان مادر و کودک فاطمه الزهرا "س" دارای ۱۲۰ تخت، سه اتاق عمل، امکانات مراقبت‌های ویژه نوزادان و ICU پیشرفته است و بعد از راه‌اندازی اولیه، به صورت رسمی نیز افتتاح می شود. 

به گزارش ایسنا وی در پایان با اشاره به پذیرش دانشجویان در رشته‌های مختلف در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، از تقویت این دانشگاه در توسعه علوم پزشکی به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی و اولویت‌دار وزارت بهداشت یاد کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.