فرودگاه امام و موسسه خیریه دوست اوتیسم، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم به علت ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند، ممکن است در فرودگاه و هواپیما رفتارهای متفاوت و خارج از هنجارهای اجتماعی نشان دهند و همین موضوع پرواز را به یک معضل نگران کننده برای والدین آنها تبدیل می‌کند.  

با وجود این شرایط عدم شناخت کافی از اختلال اتیسم در بین کارکنان فرودگاه ها و خدمه پرواز، وجود قوانین و چهارچوب های فرهنگی، بازرسی های بدنی، صف و تاخیرهای طولانی و غیره نیز به تشویش و آشفتگی بیشتر این کودکان منجر می‌شود.  

بر همین اساس و برای انجام مسئولیت اجتماعی، مسئولان شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به تازگی تفاهم نامه‌ای با موسسه خیریه «دوست اوتیسم» جهت تسهیل حضور خانواده های دارای فرزند با اختلال اتیسم و ارائه خدمات ویژه فرودگاهی به آنان امضا کرده است. 

بر اساس این تفاهم نامه از این پس خانواده‌های دارای فرزند با اختلال اتیسم می توانند با همراه داشتن کارت عضویت موسسه «دوست اتیسم» خارج از نوبت و صف های موجود از مبادی ورودی و خروجی و گیت های بازرسی فرودگاه با رعایت قوانین و مقررات امنیتی عبور کنند. 

همچنین در این تفاهم‌نامه مقرر شده بنرهای آموزشی و اطلاع رسانی به افکار عمومی در خصوص اختلال اتیسم در محوطه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نصب شود و موسسه نیز موظف است نسبت به برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با اتیسم برای کارکنان شرکت و راهنمایی آنها اقدام کند. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.