لزوم واگذاری ۵۱ درصد سهام بیمارستان ایرانیان به یک اماراتی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، از جمعیت هلال احمر،علی اصغر پیوندی در نشستی با اعضای فراکسیون هلال احمر مجلس در مورد وضعیت بیمارستان هلال احمر در دوبی توضیحاتی را ارائه داد و با تاکید بر اینکه این بیمارستان به هیچ وجه تعطیل نشده، گفت: یکی از مسائلی که در حال حاضر با آن رو به رو هستیم مربوط به بیمارستان دوبی است. پیش از این اخطار داده شده بود که باید وضعیت فعالیت این بیمارستان تا یک نوامبر 2018 مشخص شود. تا این زمان باید اقداماتی را انجام می‌دادیم و در غیر این صورت دولت امارات به بسته شدن بیمارستان در یک بازه زمانی مشخصی اقدام می‌کرد.

وی افزود: سعی کردیم در داخل کشور رایزنی‌های مختلفی را انجام دهیم تا برای این مساله راهی پیدا کنیم. به همین خاطر سعی کردیم مسیری را پیدا کنیم تا بیمارستان دوبی به فعالیت خود ادامه دهد و از طرفی قوانین کشور امارات را هم رعایت کنیم اما متاسفانه این رایزنی ها جواب نداد.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه گفت: بیمارستان دوبی 850 پرسنل دارد که بخشی از آنها ایرانی هستند،^ برای مشخص شدن وضعیت بیمارستان دو راه پیش روی ما وجود داشت. یا باید این بیمارستان به صورت خیریه اداره می‌شد اما به دلیل اینکه با این کار حاکمیت جمعیت هلال احمر و کشور از این بیمارستان سلب می‌شد، کسی آن را نپذیرفت. مسیر دیگر هم این بود که مجوز تجاری بگیریم. در این صورت باید 51 درصد سهام بیمارستان به یک فرد اماراتی یا یک فرد ایرانی که پاسپورت اماراتی دارد واگذار شود.

پیوندی خاطرنشان کردد: برای انجام راه دوم باید تلاش کنیم که تمام منافذ احتمالی برای سوء استفاده فردی که سهامدار بیمارستان می شود را ببندیم اما تا به حال نتوانستیم مسیر قانع کننده‌ای را پیدا کنیم تا فردی که 51 درصد سهام بیمارستان به او واگذار می‌شود تضمین عملی بدهد که از هر گونه سوء‌استفاده احتمالی جلوگیری شود و منافع ما به خطر نیفتد.

وی در ادامه افزود: با توجه به چالش‌های زیادی که این مسیر داشت نتوانستیم تا زمان تعیین شده یعنی یک نوامبر به اتفاق آرای داخلی برسیم.

رئیس جمعیت هلال احمر به اشاره با اقدامات دولت امارات پس از مهلت تعیین شده گفت: با توجه به پایان این مهلت، دولت امارات بر اساس قوانین و مقررات خودش بیمه ما را لغو کرد. این در حالی است که 60 درصد بیماران این بیمارستتان با شرکت های بیمه ای امارات قرارداد دارند، این یعنی افت 60 درصدی مراجعان که بیمارستان را با کاهش درآمد و مشکلات متعدد رو به رو می کند.

وی تاکید کرد: این شرایط تا 5 ماه دیگر می‌تواند ادامه داشته باشد و اگر نتوانیم به تفاهم لازم با کشور امارات برسیم پروانه بهره برداری ما باطل می‌شود.

پیوندی در پایان به اشاره به اهمیت و جایگاه بیمارستان هلال احمر در دوبی گفت: مراجعان این بیمارستان فقط ایرانی ها نیستند و خود اماراتی ها در رده دوم مراجعه کنندگان هستند. هندی ها و بنگلادشی ها در رده های بعدی هستند و این نشان از ارائه خدمات خوب این بیمارستان است. حتی خانواده شیخ محمد نیز به صورت عمومی و محرمانه به این بیمارستان مراجعه می کنند و خدمت می گیرند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.