میزان تعهدات دانش‌آموختگان دوره‌های فوق تخصص کاهش یافت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، دکتر اسماعیل ایدنی افزود: براساس این مصوبه، میزان تعهدات تمامی دانش آموختگان دوره‌های فوق تخصصی (به استثنای پذیرفته‌شدگان با سهمیه مناطق محروم و اعضای هیأت علمی) به مقدار طول مدت تحصیل (یک برابر) کاهش یافت؛ این قانون همچنین شامل پذیرفته‌شدگان دوره‌های بعد، شاغلان به تحصیل و افرادی که در حال انجام تعهدات هستند، می‌شود.

وی گفت: درخصوص افرادی که در حال سپری کردن دوره تعهدات هستند، پایان مدت آن با هماهنگی دانشگاه محل تعهد است تا اختلالی در کار دانشگاه‌ها ایجاد نشود و امکان جایگزینی افراد در سال تحصیلی آینده فراهم شود.

قائم مقام دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با تأکید مجدد بر قانون عدالت آموزشی افزود: این مصوبه شامل افرادی را که از طریق سهمیه مناطق محروم پذیرفته شده‌اند نمی‌شود و افرادی که از این سهمیه استفاده کرده‌اند، همچنان به ۳ برابر مدت تحصیل، متعهد به خدمت هستند.

دکتر ایدنی با بیان اینکه از دیگر استثنائات این مصوبه، میزان تعهدات افرادی است که با استفاده از سهمیه اعضای هیأت علمی در آزمون دوره‌های فوق تخصصی پذیرفته شده‌اند، گفت: اعضای هیأت علمی که در آزمون فوق تخصصی از سهمیه مذکور استفاده کرده‌اند و پذیرفته شده‌اند شامل این مصوبه نمی‌شوند و مدت تعهداتشان تابع احکام مربوطه و توافق اولیه‌ای است که با دانشگاه محل تحصیل داشته‌اند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.