یک میلیون و سیصد هزار ایرانی مبتلا به بیماری صرع
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، حسین پاکدامن در نشست خبری پانزدهمین کنگره بین المللی صرع گفت: صرع بیماری است که در صورتی که زود تشخیص داده شود عوارض آن کاهش پیدا می‌کند و کیفیت زندگی بیمار افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در کشورهای اروپایی و آمریکا هزینه زیادی صرف تحقیقات و درمان بیماران مبتلا به سر می شود اما در کشور ما توجه زیادی در خصوص تحقیقات برای تشخیص و درمان این بیماران نمی‌شود.

رئیس انجمن صرع ایران در ادامه گفت: در حال حاضر یک میلیون و سیصد هزار نفر در کشور ما مبتلا به بیماری صرع هستند، از این تعداد ۴۰۰ هزار نفر مقاوم به درمان هستند.

پاکدامن تاکید کرد: آمار بالای تصادفات رانندگی در کشور یکی از علل اصلی ابتلا به بیماری صرع است، آمار مبتلایان به صرع در کشور ما دو تا سه برابر کشورهای در حال پیشرفت است.

در ادامه این نشست خبری داریوش نسبی طهرانی موسس و مدیر عامل انجمن صرع ایران در خصوص وضعیت داروهای این بیماران توضیح داد : درمان بیماران مبتلا به صرع با یکدیگر متفاوت است اما اصلی ترین روش درمان این بیماران روش‌های دارویی درمانی است باید توجه داشته باشیم که بیمار مبتلا به صرعی که داروی خاصی از یک شرکت را مصرف می‌کند اگر دارویش تغییر کند ممکن است که حملات ناشی از سر دچار شود.

مدیر عامل انجمن صر ایران در پایان اضافه کرد: در حال حاضر برخی از داروهای بیماران مبتلا به صرع با کمبود مواجه هستند، باید توجه داشته باشیم که بیماران مبتلا به صرع شدیدترین وابستگی به دارو ها را دارند و اگر فردی یک ساعت دیرتر دارو مصرف کند دچار تشنج خواهد شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.