شفاف‌سازی تخصیص ارز برای تامین مواد و تجهیزات دندانپزشکی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، رضا مسائلی  درباره نشست مشترکی که با حضور انجمن‌های علمی تخصصی دندانپزشکی برگزار شد، گفت: براساس درخواست انجمن‌های دندانپزشکی مبنی بر شفاف سازی فرآیند تخصیص ارز برای تامین مواد و تجهیزات دندانپزشکی، جلسه‌ای برگزار شد و این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: رویکرد وزارت بهداشت تبیین فرآیند‌های تخصیص ارز برای تامین مواد و ملزومات پزشکی و دندانپزشکی به صورت شفاف و روشن است، معیار ما برای تخصیص ارز برای تامین تجهیزات پزشکی، مصوبه دولت مبنی بر تخصیص ارز به کالا‌ها و ملزومات پزشکی ضروری است، یعنی این ارز برای تامین دستگاه‌ها و ملزومات غیرضروری پزشکی اختصاص نمی‌یابد.

مسائلی در ادامه گفت: فرایند تخصیص ارز به کالا‌ها و تجهیزات دندانپزشکی ضروری است، براساس مصوبه کمیته تخصیص ارز که در اداره کل تجهیزات پزشکی تشکیل می‌شود، لیست کالا‌های ضروری دندانپزشکی به صورت پیش نویس تهیه شد و به انجمن‌های تخصصی دندانپزشکی، دبیرخانه آموزش تخصصی دندانپزشکی و معاونت درمان وزارت بهداشت ارسال و اظهار نظر‌ها جمع آوری شد. با جمع بندی نظرات، فهرست مواد و ملزومات ضروری دندانپزشکی که مشمول تخصیص ارز رسمی هستند، نهایی و در سایت منتشر شد.

مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در پایان گفت: مواد و تجهیزات دندانپزشکی که مشمول تخصیص ارز رسمی هستند نیز باید براساس قیمتی که مبنای محاسباتی نرخ ارز رسمی است، قیمت گذاری شده و به فروش برسند، این فرآیند‌ها در سامانه توزیع انجام می‌شود و تمامی تولیدکنندگان و واردکنندگان نیز امور مربوط به تامین مواداولیه و ملزومات دندانپزشکی و همچنین محاسبات و تسویه حساب‌ها را در این سامانه انجام می‌دهند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.