نیاز جهانی به بودجه ۱۴ میلیارد دلاری برای مقابله با ۳ بیماری عفونی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، «پیتر ساندز» مدیر صندوق جهانی مبارزه با ایدز، سل و مالاریا با اشاره به ضرورت افزایش بودجه برای مقابله با این بیماری‌ها گفت: این پول می‌تواند به حفظ زندگی ۱۶ میلیون نفر کمک کرده و نرخ مرگ و میر ناشی از آن‌ را به نصف کاهش دهد.

همچنین این افزایش بودجه می‌تواند به بهبود سیستم سلامت کشورهای فقیر که از تجهیزات کافی برای مقابله با شیوع این بیماری‌ها برخوردار نیستند، کمک کند.

صندوق جهانی مبارزه با ایدز، سل و مالاریا از دولت‌ها، جوامع مدنی و بخش خصوصی است که حدود ۴ میلیارد دلار در سال برای مقابله با بیماری‌های عفونی سرمایه‌گذاری می‌کند. این صندوق از سال ۲۰۰۲ فعالیت خود را آغاز کرد و از آن زمان به کاهش یک سومی مرگ و میر ناشی از بیماری‌های ایدز، سل و مالاریا منجر شده‌ است.

لازم به ذکر است با این حال شیوع این بیماری‌ها همچنان ادامه دارد. در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱.۶ میلیون نفر بر اثر سل از جمله ۳۰۰ هزار مبتلا به ویروس HIV فوت کرده‌اند که در گروه ۱۰ عامل اصلی مرگ و میر در جهان به حساب می‌آید. همچنین هر سال حدود ۵۰۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به بیماری مالاریا جان خود را از دست می‌دهند که بیشتر آنان از نوزادان و کودکان آفریقای سیاه هستند. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.