اصلاح تصویب‌نامه واردات دارو، تجهیزات پزشکی و قطعات یدکی توسط بخش خصوصی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، طبق ماده (۶) قانون هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران- مصوب ۱۳۷۸- تجهیزات و ملزومات پزشکی و قطعات یدکی مربوط که توسط بخش خصوصی با تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وارد می‌شود، در صورت موافقت دولت از معافیت مذکور در این قانون برای هیئت امناء برخوردار خواهد بود.

همچنین براساس تصویب نامه شماره ۱۱۸۰۶۰/ت ۵۶۰۲۲ هـ مورخ ۱۰ /۹ /۱۳۹۷ شرکت‌های بخش خصوصی می توانند با معرفی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و از محل سهمیه ارزی وزارتخانه مذکور، در موارد خاص نسبت به واردات دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی و قطعات یدکی اقدام کنند.

اما از آنجا که  هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین به موجب رأی مقدماتی مورخ ۲۴ /۹ /۱۳۹۷ و با این استدلال که در ماده (۶) قانون هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران- مصوب ۱۳۷۸- واردات « تجهیزات و ملزومات پزشکی و قطعات یدکی مربوط» مورد حکم قرار گرفته است. در حالی که در متن مصوبه مذکور علاوه بر« دارو»، واردات « قطعات یدکی» به صورت مطلق و بدون مقید شدن به ارتباط با تجهیزات و ملزومات پزشکی مشمول حکم ماده مزبور قرار داده شده است را از حیث توسعه شمول، مغایر قانون تشخیص داده است.

معاونت حقوقی رئیس جمهور، برای رفع ایراد فوق و پیشگیری، متن اصلاحی مربوط را که با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه شده را برای تصویب هیئت وزیران ارایه نمود که بر این اساس هیئت وزیران در جلسه ۱۶ /۱۰ /۱۳۹۷ تصویب‌نامه شماره ۱۱۸۰۶۰/ت ۵۶۰۲۲ هـ مورخ ۱۰ /۹ /۱۳۹۷ را اصلاح کرد. پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.