«گل گندم» در ترک سیگار موثر است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، طاهر مهدلو در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: این گیاه به صورت خشک در عطاری ها موجود است و افراد سیگاری می توانند این گیاه را در اردیبهشت ماه نیز از طبیعت جمع آوری و بصورت دمنوش روزی دو یا سه بار مصرف کنند.

وی همچنین اظهار داشت: مصرف گیاه گل گندم نسبت به استعمال دخانیات به ویژه سیگار تنفر ایجاد می کند.

این فعال در حوزه صنعت گیاهان دارویی گفت: راه دیگر ترک سیگار مصرف روزی دو تا سه قاسق پودر جگر گاو است.

وی ضمن اشاره به اینکه جگر گاو برای خشک و پودر شدن باید بدون چربی باشد، افزود: استفاده از این پودر نیز نسبت به استعمال دخانیات در افراد تنفر ایجاد می کند.

مهدلو تصریح کرد: مبارزه با آفت بزرگ اجتماعی یعنی استعمال سیگار عزم و اراده ملی را می طلبد.

وی توضیح داد: دولت باید حجم تولید سیگار به خصوص سیگارهای دارای نیکوتین بالا را به تدریج در کشور کاهش دهد و با یکسری عوامل طبیعی جایگزین کند.

این تولیدکننده گیاهان دارویی گفت: تجارب جهانی در این زمینه وجود دارد و می توان از تجارب کشورهای جهان به خصوص ژاپن استفاده کرد.

وی افزود: ترک سیگار نیازمند عزم و اراده جدی است بنابراین استعمال کنندگان این کالای دخانی در وهله نخست باید عزم خود را جزم کنند تا بتوانند به تدریج از این آفت اجتماعی رهایی پیدا کنند.

مهدلو بیان داشت: جدا از این دولت نیز باید به تدریج کارخانه های دخانیات را تعطیل کند چرا مصرف کالاهای دخانی ضمن ایجاد انواع بیماری ها و تهدید سلامتی و تندرستی افراد جامعه هزینه های سنگینی بر خانواده ها و کشور تحمیل می کند.

وی یادآور شد: درآمدزایی دولت از محل تولید کالاهای دخانی بدون شک ضرر به حال اقتصاد کشور است بنابراین دولتمران باید به تدریج خط تولید این دسته از کالاها را متوقف و جایگزین کنند. رادیو اقتصاد

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.