مشارکت معاون پرستاری در طرح غربالگری ایرانیان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون،  مریم حضرتی با حضور در درمانگاه بیمارستان خاتم النبیا(ص) ضمن دیدار با کادر پرستاری این بیمارستان و تبریک روز پرستار از روند اجرای پایلوت طرح ملی ایرانیان بالای 30 سال بازدید و در این طرح شرکت کرد.  

حضرتی در حاشیه اجرای این طرح، گفت: غربالگری سلامت ایرانیان بالای 30 سال همزمان با روز پرستار در بیمارستان های خصوصی و دولتی سراسر کشور آغاز شده و تا 26 دی ماه ادامه دارد. 

معاون پرستاری وزارت بهداشت در ادامه گفت: در این طرح  همه مراجعان بالای 30  سال با بررسی فشار خون، اضافه وزن و نمایه توده بدنی زیر پوشش برنامه های آموزشی چهره به چهره و کتبی قرار می گیرند.

وی با بیان این که این طرح با همکاری معاونت بهداشت اجرا می شود، گفت: در این طرح مراجعانی که در معرض بیماری و یا بیمار باشند برای پیگیری به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع داده می شوند.

حضرتی در پایان با بیان اینکه چاقی و فشار خون از عوامل بروز بیماری های غیر واگیر از جمله دیابت، سکته های قلبی و مغزی و سرطان به شمار می‌رود، اظهارداشت: برای اجرای موفق این طرح، پرستاران، اساتید و پیشکسوتان پرستاری بسیج شده اند و تا به امروز مراجعات خوبی گزارش شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.